דיגיטל וטק

וואטסאפ נגד משרד התקשורת? התוכנית היומרנית שלה נחשפת

אפליקציית התקשורת הפופולארית בעולם מבצעת לראשונה צעד נגד "חוק הספאם" השערורייתי בישראל, ועובדת על מנגנון חדש שיחליף את החוק ויילחם בספאם - אבל הפעם באמת
יאיר מור | 
וואטסאפ (צילום shutterstock)
וואטסאפ עובדת על אפשרות חדשה, שנראית כצעד ראשון לקראת מעין "חוק ספאם" חוץ-ממשלתי, שיחסוך למשתמשים הרבה מאוד כאב ראש.
לפי דיווח באתר WABetaInfo, החברה מפתחת בימים אלה הגדרה שתופיע בתפריט האפשרויות שלה תחת השם "Silence unknown callers", או בתרגום חופשי "השתקת מתקשרים בלתי ידועים". ברמזים שמצא האתר לאפשרות העתידית מוסבר כי הפעלה שלה תגרום לכך ששיחות אודיו או וידאו ממספרים בלתי מוכרים - כלומר אנשים שאינם נמצאים באנשי הקשר של המשתמש - תושתקנה. הן כן תופענה בהיסטוריית השיחות וההתראות, אך בלי לצלצל ולהפריע למשתמש.
 
נראה שוואטסאפ סוף סוף מיישרת קו מול אפליקציות התקשורת הקטנות יותר - כולל אלו של חברת האם שלה, מטא: במסנג'ר ואינסטגרם מיושמת כבר שנים מערכת סינון שמונעת שיחות והודעות מזרים, שאינם ברשימת החברים (בפייסבוק) או הנעקבים (באינסטגרם) של המשתמש. במקום זה, הודעות והתראות על שיחות מאנשים לא מוכרים נשלחות לתיקייה נידחת, שלפעמים ממש קשה למצוא אותה. גם המתחרה הגדולה, טלגרם, מיישמת בשנים האחרונות מערכת סינון, שמאפשרת למשתמש לבחור מי יכול לשלוח לו הודעות או להתקשר אליו (כל המשתמשים, רק כאלה שמופיעים באנשי הקשר שלו או אף אחד). הודעות ושיחות מכל מי שאינו מורשה מושתקות ונשלחות ישירות לארכיון.
הסטנדרט המתהווה הזה בתעשיית הטכנולוגיה מוכיח, פעם נוספת, את הכישלון הקולוסאלי של מה שנקרא "חוק הספאם" - החוק שעבר בישראל ב-2016, ותחת מסווה של מלחמה בספאם למעשה הכשיר את רובו כדי להבטיח שפוליטיקאים יוכלו להציף אותנו בתעמולה ללא הפסקה, ומנע מחברות התקשורת כל סיכוי לחסום את השיחות וההודעות הבלתי רצויות. זאת בניגוד לחוקים מקבילים במדינות כמו ארה"ב ובריטניה, שלא רק טוענים שהם מונעים ספאם, אלא אכן עושים זאת. עם המעבר ההדרגתי משיחות והודעות על גבי רשתות הסולר לכאלו המתבצעות באמצעות אפליקציות, היוזמה של חברות הטכנולוגיה מבורכת - והכרחית לאור הרשלנות הפושעת של נבחרי הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה