דיגיטל וטק

תוצרת ישראל: אנבידיה חושפת את מחשב העל שלה

כל אחד מדגמי ה-DGX GH200 כולל מעורבות עמוקה של מרכז הפיתוח הישראלי של אנבידיה, שכן אלו מכילים לא פחות מ-256 שבבים נוספים מדגם BlueField-3 DPU שמפותחים בישראל
מערכת ice | 
BlueField-3 DPU (צילום אנבידיה)
אנבידיה פרסמה באופן רשמי את ה-White Paper למחשב העל NVIDIA DGX GH200 שהוכרז בכנס Computex 2023 ע"י מנכ"ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג, ומיועד למודלי שפה ענקיים. המסמך כולל צלילה ליכולותיו של ה-DGX GH200, וסקירה על מפרטו הטכני והפיצ'רים השונים שהוא מציע.
כל אחד מדגמי ה-DGX GH200 כולל מעורבות עמוקה של מרכז הפיתוח הישראלי של אנבידיה, שכן אלו מכילים לא פחות מ-256 שבבים נוספים מדגם BlueField-3 DPU שמפותחים בישראל, זאת בשילוב 256 סופר-שבבים מסוג Grace Hopper Superchip.
 
DGX GH200, תשתית מחשוב העל החזקה ביותר שאנבידיה פיתחה עד היום, מבוססת על שלושת עמודי התווך של החברה: GPU, CPU ו-DPU – שלושתם מפותחים על ידי אנבידיה, בפעם הראשונה איי פעם.  
אנבידיה הכריזה בחודש שעבר כי תקים בקרוב בישראל את אחד ממחשבי העל שלה בתחום הבינה המלאכותית בעלות של מאות מיליוני דולרים.
בשבוע שעבר, נערך הצעד הראשון בדרך לכך כאשר מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר ושר האנרגיה, ישראל כץ, פגשו את נציג חברת אנבידיה, עופר פז - והעניקו לו כתב התחייבות, בבסיסו הצהרה כי חברת החשמל תאפשר את חשמול הפרויקט - עד סוף 2024, וזאת למרות העיכובים בהם נתקלה החברה בחודשים האחרונים מרשויות שונות. המחשב אמור לשמש תחילה את אנבידיה לצורך מחקר ושיתופי פעולה עם התעשייה בהמשך יוכלו לעשות בו שימוש ארגונים וחברות סטארטאפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה