דיגיטל וטק

המלחמה בעזה בדרך לעולם הגיימינג? חזית חדשה בקרב על ההסברה

האקתון ראשון מסוגו ינסה לאתר פתרונות טכנולוגיים וכלים חדשים בחזית הבינלאומית. מפגש בן 26 שעות ברציפות בין צוותים במכללת אפקה, ינסה לתת מענים מסוגים מגוונים. על הפרק: משחקי מחשב, כלי לדיווח על אירועים אנטישמיים לדיפלומטים זרים ועוד. מובילת היוזמה: "לא מדובר בתחרות"
מערכת ice | 
הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים בארה"ב (צילום יוטיוב/ NBC News)
מאז תחילת המלחמה, בהמשך להפקרה ארוכת שנים, ההסברה הישראלית בעולם מדשדשת ולא משיגה את מטרותיה. צדקת הדרך של המלחמה לא באה לידי ביטוי בעולם, וההתנגדות לפעולותיו של צה"ל תוך כדי הפצת פייק ניוז, הפכה נפוצה. מערכות המדינה שאמונות על הדבר בשגרה ובחירום לא מתפקדות, ונוצר פער הסברתי שאותו יש למלא. 
לפער הזה נכנסו רבים וטובים שלקחו על עצמם להסביר את ישראל בעולם, אך ככל שחולפים הימים, עולות בעיות רבות מהשטח, בפן הטכנולוגי ותחומים נוספים. רוני שיר אמסלם מהנדסת בוגרת אפקה, המכללה להנדסה בת"א, החליטה לנקוט יוזמה. יחד עם מכללת אפקה ושותפים נוספים הם השיקו את ה"הסברתון".
 
"הסברתון" הוא האקתון הסברה ראשון מסוגו, שמטרתו מציאת פתרונות טכנולוגיים ויצירת כלים חדשים לחזית ההסברה הבוערת. ההסברתון יתקיים במכללת אפקה ביום חמישי הקרוב, ויארך 26 שעות ברציפות, עד ליישום הפתרונות השונים שנמצאים על השולחן. בין השאר יפותחו משחקי מחשב בנושאי הסברה, יבנה כלי לדיווח על אירועים אנטישמיים ברחבי העולם שיוכל לשמש להנגשת מידע לדיפלומטים זרים, ויינתנו פתרונות טכנולוגיים לאנשי הסברה מובילים.
חלק מהצוותים יעסקו בנושא החטופים, וצוות מיוחד נוסף, יקדיש את מאמציו ליצירת הנצחה לנרצחים באירועי השבעה באוקטובר. להסברתון נרתמו מאות משתתפים, שירכיבו 20 צוותי פיתוח, שכוללים אנשי תוכנה, גרפיקה, אנשי מוצר, פרסומאים ועוד. בהמשך, ייבחרו פתרונות שיימצאו שמישים בטווח המיידי, ואפקה תעמיד את המעבדות שלה ואת הגורמים הרלוונטיים מצוות המכללה, על מנת ליישם את הפתרונות בשטח במהירות האפשרית.
 
יוזמת הפרויקט, רוני שיר אמסלם סיפרה: "בשונה מהאקתונים רגילים, לא מדובר בתחרות. הציפיה שלנו זה שקבוצות יעזרו אחת לשנייה לצורך הגעה למטרה המשותפת שחשובה לכולנו - שיפור מצב ההסברה של ישראל בעולם. אני שמחה שמכללת אפקה התנדבה לארח את הקבוצות שיוכיחו היתכנות של הרעיון שלהם ואני בטוחה שנצמיח מפה דברים טובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה