דיגיטל וטק

OpenAI בירידה? "חברות רוצות פתרונות עסקיים אמינים, לא אופרות סבון"

שבוע לאחר הסערה שבסופה סם אלטמן, חזר לתפקיד מנכ"ל OpenAI עולה כי המהלך רק פגע בחברה. המתחרות של החברה מעידים על עלייה בכמות הלקוחות מאז ואף טענו כי "חברות רוצות פתרונות עסקיים יוצאי דופן ואמינים, לא אופרות סבון"
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
יותר משבוע חלף מהסערה שעברה חברת OpenAI, במהלכה מנכ"ל החברה סם אלטמן, פוטר ממנה על ידי הדירקטוריון ולאחר מכן בלחץ העובדים חזר לתפקידו. כעת, מתסמן כי המהלך עלה ל-OpenAI ביוקר. חברת Hugging Face, אחת המתחרות הגדולות של OpenAI, העידה כי לאחר הפרשה רמת התעניינות והפניות העסקיות לחברה רק גדל. 
כפי שפורסם בCNBC, מנכ"ל Hugging Face, קלמנט דלאנג, אמר אתמול (שלישי) שהחברה קיבלה הרבה יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים מאז ש-OpenAI, הדיחה ולאחר מכן החזירה את המנכ"ל שלה. כמו כן גם דובר חברת Cohere, העיד דברים דומים ואף אמר כי: "רוצות פתרונות עסקיים יוצאי דופן ואמינים, לא אופרות סבון".
"אני חושב שהרבה חברות, ארגונים עכשיו סוג של תוהה לגבי הסיכון במיקור חוץ של ה-AI שלהם לספק AI אחד בלבד", אמר מנכ"ל Hugging Face, קלמנט דלנגו, ביום שלישי בשיחה עם עיתונאים. "זה יוצר, כמובן, נקודת כישלון אחת עבורם - קצת גם לשטח - אז הם חוקרים פתרונות שונים".
Hugging Face, שהפלטפורמה שלו משמשת מפתחים לשיתוף קוד מודל AI, היא לא הסטארט-אפ בעל הערך הראשון בחלל שחלק את התצפית הזו ב-11 הימים מאז הודח סם אלטמן מתפקיד מנכ"ל OpenAI ולאחר מכן הוחזר לתפקידו במהירות בעקבות מהומה בקרב עובדים ומשקיעים.
Cohere, סטארט-אפ מודל השפה הגדול (LLM) המבוסס בטורונטו בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר, ראה גם יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים, על פי דובר ג'וש גרטנר. מספר חברות כבר דיווחו כי הן שוקלות לעבור מ-OpenAI לשירותי המתחרים כשהבלבול התגבר בחברה.
המנהלים הבכירים של קוהר, המנכ"ל איידן גומז וה-COO מרטין קון, שלחו הודעה למשקיעים בשבוע שעבר, לפני חזרתו של אלטמן, והודיעו להם שהמשימה והאסטרטגיה של החברה "חולקים באופן מלא" על ידי צוות ההנהגה, החברה, לקוחות הארגוניים והמשקיעים שלה.
המכתב לא ציין את שם OpenAI אלא התייחס ל"אירועים עם אחד מהמתחרים שלנו בסוף השבוע". ל-OpenAI יש מבנה ייחודי בכך שהישות האם היא מלכ"ר, כשמתחת למטרייה זו חברה שנקראת מכסה רווח. הדירקטוריון מייצג את העמותה ומפקח על הפעילות של אלטמן ושאר הצוות הארגוני.
המנהלים של קוהר הציגו ניגוד ברור באופן שבו החברה שלהם מתנהלת וכתבו כי: "ל-Cohere יש דירקטוריון של חברי דירקטוריון חיצוניים מנוסים במיוחד שהם משקיעים מקצועיים עם מניות משמעותיות בחברה, בנוסף לשליטת המייסדים בדירקטוריון". בנוגע לסערה ב-OpenAI, הם הוסיפו, "אנו מאמינים שארגונים מרגישים יותר מתמיד שהם צריכים ספק LLM יציב ואמין,"
Hugging Face, שבסיסה בניו יורק, גייסה באוגוסט 235 מיליון דולר לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר. המשקיעים כוללים את גוגל, אמזון, אנבידיה, Salesforce, AMD, אינטל, יבמ וקוואלקום.
אנתרופיק, שהוקמה על ידי עובדי OpenAI לשעבר, סירבה להגיב אם היא ראתה התעניינות מוגברת בשבועיים האחרונים. שווי החברה מוערך ב-4.1 מיליארד דולר. נציג של גוגל. גם צוות הפיתוח של בארד, המתחרה המוביל של ChatGPT של OpenAI, סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה