דיגיטל וטק

בכירים ב-OpenAI חושפים: זו הסיבה האמיתית לפיטוריו של סם אלטמן

חברת OpenAI, עברה בשבוע האחרון טלטלה גדולה כאשר רק לאחרונה, מנכ"ל החברה סם אלטמן פוטר. טרם הפיטורים, חוקרים בחברה העבירו מכתב לדירקטוריון והתריעו על פיתוח הבינה המלאכותית והשפעותיה על עתיד האנושות: "המכתב ופריצת הדרך שיחקו תפקיד משמעותי בהדחת אלטמן"
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
OpenAI, עברה טלטלה בשבוע האחרון. רק יום שישי, דירקטוריון החברה פרסם כי מנכ"ל החברה, מי שהיה ממקימיה והפנים הציבוריות שלה סם אלטמן מודח מתפקידו. בזמנו, דירקטוריון החברה הודיע כי הסיבה לפיטוריו של אלטמן הייתה התנהלות בעייתי עמו, אך כעת נחשף כי ישנה סיבה נוספת.
לפי דיווח של רויטרס, זמן קצר לפני הדחתו של אלטמן מהחברה, מספר חוקרים בחברה שלחו מכתב לדירקטוריון שבו התריעו על פריצת דרך בפיתוח בינה מלאכותית עוצמתית שיכולה לאיים על עתיד האנושות כך מקורות עם ידע בנושא אמרו לסוכנות הידיעות שהמכתב ופריצת הדרך שיחקו תפקיד משמעותי במהלך להדחת אלטמן.
במכתב שהועבר לדירקטוריון, חוקרים אשר עובדים בחברה התריעו מפני פרויקט פנימי בשם Q* (מבוטא קיו סטאר), שיכול להוות פריצת דרך במאמצי החברה לפתח מה שמכונה "בינה מלאכותית כללית", מודל AI שבחברה מגדירים ככזה שמסוגל לבצע טוב יותר מבני אדם את מרבית המטלות בעלות ערך כלכלי. לדברי מקור ב-OpenAI, המכתב היה גורם אחד בשורה ארוכה של גורמים שהובילו להדחת אלטמן.
לפי הדיווח, המודל החדש מסוגל לפתור בעיות מתמטיות מסוימות ברמה של בית ספר יסודי. הצלחה בפתרון בעיות אלו הפכה חוקרים לאופטימיים לגבי ההצלחה העתידית של Q*. כיום, מודלי בינה מלאכותית גנרטיבית מסוגלים אמנם להתמודד בצורה מרשימה עם משימות טקסטואליות, אך מתקשים להשיב לבעיות או לפתור משוואות מתמטיות, שם יש רק תשובה נכונה אחת.
בניגוד למחשבון, מודל ה-AGI של OpenAI מסוגל ללמוד, להבין ולבצע הכללה של סוגיות מתמטיות. בחברה מעריכים שתכונות אלו יאפשרו לו לפתח יכולות הסקה שדומה לאלו של תבונה אנושית, ושאותן ניתן יהיה ליישם במחקרים מדעיים חדשניים.
עוד דווח שבמכתב, החוקרים התריעו מפני צוות של מדעני AI, שחוקר דרכים לביצוע אופטימיזציה של מודלי AI קיימים, במטרה לשפר את יכולות ההסקה שלהם ובסופו של דבר לבצע עבודה מדעית. מקורות ב-OpenAI אמרו לאתר שפרויקט זה העלה חששות בקרב עובדים שלחברה אין די מנגנוני הגנה בתהליך המסחור של מודלי AI מתקדמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה