דיגיטל וטק

OpenAI במשבר? זה מה שקרה בחברה לאחר עזיבתו של סם אלטמן

טלטלה ב-OpenAI: יותר מ-500 עובדי החברה, אשר מהווים שלושה רבעים מכלל העובדים, העבירו לדירקטוריון מכתב בו מאיימים להתפטר ולעבור גם הם למיקרוסופט, במידה והדחתו של מנכ"ל החברה לשעבר סם אלטמן תבוטל
מערכת ice |  1
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock, יוטיוב/ CBS)
שלושה רבעים מכלל העובדים ב-OpenAI, הודיעו לחברה שהם מאיימים להתפטר ולהצטרף למנכ"ל המודח סם אלטמן שרק אתמול (שני) פרסם כי הוא עובר לעבוד במשקיעה הגדולה ביותר של החברה, מיקרוסופט.
עובדי החברה דורשים מאנשי הדירקטוריון לבטל את הדחתו של אלטמן כך עולה נכתב במסמך שעליו חתמו העובדים. מסתמן כי במידה ועובדי החברה יוציאו לפועל את האיום יגיע גם סופה של OpenAI. בין החותמים על המכתב: המייסד המשותף, המדען הראשי וחבר הדירקטוריון אילייה סוצקבר, שלפי דיווחים היה מעורב במהלך ההדחה עצמו.
אתמול, כשחזרתו של אלטמן הייתה מוטלת בספק, מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, פרסם שענקית הטכנולוגיה שכרה את אלטמן ושהוא צפוי לעמוד בראש קבוצה עצמאית חדשה שתורכב מפורשי OpenAI, ובהם הנשיא ויו"ר הדירקטוריון לשעבר גרג ברוקמן, שפרש מהחברה במחאה על הדחת אלטמן.
 
הודעת נאדלה נמסרה שעות ספורות, לאחר שהדירקטוריון שם קץ מפתיע למגעים רגישים שהובילו משקיעים בראשות מיקרוסופט לביטול הדחת אלטמן, והודיע שמינה לתפקיד המנכ"ל את אמט שיר, מנכ"ל טוויץ' לשעבר.
הודעת נאדלה נתפסה כסוף מאבק הכוחות על השליטה ב-OpenAI, שהחלה ביום שישי עם הדחתו המפתיעה של אלטמן בידי הדירקטוריון. ההדחה התבצעה בהליך חפוז וללא ידיעת המשקיעים הגדולים בחברה, ובראשם מיקרוסופט שהשקיעה ב-OpenAI כ-13 מיליארד דולר, על רקע מה שהוגדר כ"התפוררות התקשורת" בין אלטמן לדירקטוריון.
אולם, בשעות האחרונות נחשף מכתב מטעם רוב מיוחס של עובדי החברה, שמבהיר שטרם נאמרה המילה האחרונה במאבק. במכתב כתבו העובדים כי: "פעולותיכם הבהירו שאתם לא מסוגלים לפקח על OpenAI".
עוד המשיכו ומסרו: "אנחנו לא מסוגלים לעבוד בעבור אנשים או עם אנשים נטולי כישרונות, כושר שיפור ודאגה למשימה ולעובדים. אנחנו החתומים עלולים לבחור להתפטר מ-OpenAI, ולהצטרף לחטיבה החדשה במיקרוסופט בראשות סם אלטמן וגרג ברוקמן".
לבסוף עובדי החברה חתמו את המסמך וכתבו: "מיקרוסופט הבטיחה שיש משרות לכל עובדי OpenAI בחטיבה החדשה, אם נבחר להצטרף אליה. ננקוט בצעד זה באופן מיידי, אלא אם כל חברי הדירקטוריון הנוכחיים יתפטרו, הדירקטוריון ימנה שני דירקטורים עצמאיים חדשים, ויחזיר לתפקידם את אלטמן וברוקמן".
על המכתב חתומים 505 עובדים, בהם הדמויות הבכירות והמדענים החשובים ביותר ב-OpenAI, ובכללם סוצקבר (שהיה שותף למהלך ההדחה), סמנכ"לית הטכנולוגיות מירה מוראטי (שמונתה למנכ"לית בפועל עם השלמת ההדחה, אך החזיקה בתפקיד רק מספר ימים) וסמנכ"ל התפעול בראד לייטקאפ (שלאחר ההדחה שלח מזכר לעובדים שבו הגן על מהלכי הדירקטוריון).
סוצקבר עצמו הכה על חטא וכתב היום ב-X (לשעבר טוויטר): "אני מתחרט עמוקות על חלקי במהלכי הדירקטוריון. מעולם לא התכוונתי לפגוע ב-OpenAI. אני אוהב את כל מה שבנינו יחד ואעשה כל שביכולתי כדי לאחד את החברה". לאחר מכן הציוץ שותף על ידי אלטמן.
 
לנכון לעכשיו, ל-OpenAI יש קרוב ל-700 עובדים. במידה והדירקטוריון יתמיד בסירובו להחזיר את אלטמן וכיוצא מכך, העובדים יממשו את איומם, OpenAI עלולה להפוך לקליפה חלולה שאמנם מחזיקה בטכנולוגיה חדשנית, אך נטולת כוח עבודה שיכול לפתח אותה.
הליך שכזה יכול להימשך כמה רבעונים, במהלכם תאבד OpenAI את המובילות הטכנולוגית ואת הרלוונטיות שלה לשחקניות ותיקות וחדשות כאחת, ובראשן החטיבה החדשה של אלטמן במיקרוסופט. בחתימתם על המכתב העובדים הגישו למעשה לדירקטוריון אקדח טעון, כשהם מאפשרים להם לבחור בין החזרת אלטמן לבין חיסולה של OpenAI כפי שהיא כיום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיי איזה מהלך (ל"ת)
    אמיר 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור