דיגיטל וטק

רגע לפני פסק הדין, יו"ר סמסונג דורש: "בבקשה תנו לי הזדמנות"

יו"ר סמסונג לי ג'יי-יונג, מתמודד כבר יותר מחמש שנים עם משפט שמתנהל נגדו בדרום קוריאה תוך כדי שהוא מכחיש את האישומים נגדו ג'יי-יונג, ביקש הזדמנות נוספת לעמוד בראש החברה 
מערכת ice | 
לי ג'יי יונג (צילום פייסבוק/ לי ג'יי יונג, ויקיפדיה)
יו"ר סמסונג לי ג'יי-יונג, נמצא בהליך משפטי כבר יותר מחמש שנים במסגרתו אף הואשם בביצוע הונאה חשבונית. ג'יי-יונג ממשיך להכחיש את האישומים נגדו וביום שישי האחרון, במסגרת בדיון האחרון במשפטו לפני מתן פסק הדין, הוא יצא בבקשה לקבל הזדמנות נוספת להנהיג את החברה הגדולה ביותר בדרום קוריאה.
כאמור, לי מואשם בביצוע הונאה חשבונאית ומניפולציה של מחירי מניות במיזוג בסך 8 מיליארד דולר של חברות שותפות של סמסונג צ'ייל אינדסטריס ו-Samsung C&T. לפי התביעה, לי, בן ה-55, ובכירים נוספים בחברה, נקטו בשורה של צעדים בלתי חוקיים כדי להנדס את המיזוג; עסקה ממנה הרוויחו לי והבכירים הנוספים באופן לא ראוי.
לפי שעה מסתמן שהתביעה ביקשה לגזור על לי עונש מאסר של חמש שנים וקנס של 385,600 דולר, בגין אישומים הקשורים למיזוג שנוי במחלוקת של שתי יחידות של ענקית האלקטרוניקה ב-2015.
בבית המשפט ביום ו', הדגיש לי את חובתו להוביל את החברה שהקים סבו ב-1938 ולנווט אותה בתקופה של סיכונים גיאופוליטיים מוגברים, ארגון מחדש מהיר של שרשרת האספקה ושיבושים טכנולוגיים. לדבריו, תחומי האחריות שלו כוללים הכנה לעתיד תוך קיום תחרות ושיתוף פעולה עם ענקיות טכנולוגיה גלובליות אחרות.
בדיון ביום שיש האחרון אמר לי כי: "אני אתן כל מה שיש לי כדי למלא את האחריות הזו. בבקשה תנו לי הזדמנות להתמקד בלהתקדם בעזרת כל היכולות שלי". ב-2017 הורשע לי בפרשת שחיתות ושוחד, שבמרכזה עמדו האמצעים שבהם השתמש בניסיון להשתלט על החברה.
לי שוחרר מהכלא באוגוסט 2020, ושנתיים לאחר מכן, הוא זכה בחנינה נשיאותית, מה שלמעשה אפשר לו לרשת סוף־סוף את האימפריה העסקית מאביו המנוח, לי קון-הי, שנפטר ב-2020.
מתן פסק הדין למשפט הנוכחי נגדו, שנקבע ל-26 בינואר 2024, יביא לסיומו את ההליך המשפטי שנמשך מזה שלוש שנים. לי הכחיש ביום ו' את האשמות ואמר כי "מעולם לא חשב על האינטרסים האישיים" שלו. הוא גם ביקש הקלות עבור נאשמים אחרים בתיק, בכירים לשעבר בסמסונג ש"הקדישו את חייהם לחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה