דיגיטל וטק

פורטנייט ניצחה את גוגל: פסק דין היסטורי - לאחר שנים של מאבק משפטי

ענקית הטק גבתה תשלומים והגבילה את התחרות מצדה של מפתחת המשחק הידוע. המושבעים קבעו כי אפיק גיימס הצליחה להוכיח שגוגל תחזקה מונופול בשוק חנויות האפליקציות לסמארטפון. סמנכ"ל גוגל ווילסון ווייט: "מתכוונים לערער על פסק הדין"  
מערכת ice | 
פורטנייט ניצחה את גוגל (צילום shutterstock)
גוגל הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים בשעה שגבתה תשלומים והגבילה את התחרות מצדה של מפתחת המשחק הידוע פורטנייט, חברת אפיק גיימס, ומפתחים אחרים בחנות האפליקציה שלה למובייל, כך פסק אמש (שני) חבר מושבעים של מדינת סן פרנסיסקו בארה"ב. 
לאחר דיון שנמשך יותר משלוש שעות, החליטו כל תשעת המושבים לקבל את טענותיה של אפיק גיימס, בכל 11 הסוגיות שבהן עסק המשפט. מדובר בפסק דין בקנה מידה היסטורי, בתום פרשה שאורכה כשלוש שנים. ההחלטה ככל הנראה תשפיע רבות על האופן שבו אלפי חברות מרוויחות באמצעות מערכת ההפעלה לסמאטרפון אנדרואיד, שמאחוריה ניצבת גוגל. 
המושבעים קבעו כי אפיק גיימס הצליחה להוכיח שגוגל תחזקה מונופול בשוק חנויות האפליקציות לסמארטפון והתנהלה באופן לא תחרותי שפגע באפיק גיימס. גוגל תחויב לשנות את כללי חנות האפליקציות שלה, פליי, על מנת לאפשר לחברות נוספות להציע חנויות אפליקציות מתחרות ולהקל על מפתחים להימנע מתשלום נתח לגוגל ברכישות בתוך המשחקים.
 
השופט ג'יימס דונטו מבית המשפט של המחוז הצפוני של קליפורניה יקבע את גזר דינה של גוגל, שמצדה אמרה כי בכוונתה לערער על הפסיקה. "אנחנו מתכוונים לערער על פסק הדין. אנדרואיד ו-Google Play מספקים יותר מבחר ופתיחות מכל פלטפורמת מובייל גדולה אחרת", אמר ווילסון ווייט, סמנכ"ל לענייני ממשל ומדיניות ציבורית בגוגל. "המשפט הבהיר שאנחנו פועלים בזירה תחרותית מאוד מול אפל וה-AppStore שלה, כמו גם מול חנויות אפליקציות במכשירי אנדרואיד וקונסולות משחקים".
 
"נמשיך להגן על המודל העסקי של אנדרואיד ולהיות מחויבים עמוקות למשתמשים, לשותפים שלנו ולאקוסיסטם הרחב יותר של אנדרואיד". טים סוויני, מנכ"ל אפיק, צייץ ב-X (טוויטר לשעבר): "שחררו את פורטנייט!". לאורך כל המשפט, טענו עורכי הדין ובכירי גוגל סנגרו מתחרה בחנות האפליקציות של אפל, שפופולרית יותר משלה בארה"ב, ולכן לא ייתכן שלאנדרואיד יש מונופול.
 
הפסיקה מגיעה שנתיים לאחר שאפיק הפסידה במידה רבה תביעה דומה נגד אפל, שעליה שני הצדדים ביקשו לערער לבית המשפט העליון. לפי דה מרקר, כשהגישה לראשונה את התביעה נגד גוגל ב-2020, ביקשה אפיק לשמור חלק גדול יותר מההכנסות שהיא גורפת מרכישות בתוך המשחקים ולספק למשתמשים אופציה לחנות אפליקציות שתתחרה בחנות של גוגל.
בחנות האפליקציות שלה גובה גוגל ממפתחי האפליקציות עמלה של 15% על תשלומים עבור מינויים לאפליקציות ועד 30% על רכישות בתוך אפליקציות פופולריות שמורדות בחנות שלה. לפי גוגל, 99% מהמפתחים צריכים לשלם את העמלה הנמוכה יותר.
מגוגל נמסר: "אנחנו מתכוונים לערער על פסק הדין. אנדרואיד ו-Google Play מספקים יותר מבחר ופתיחות מכל פלטפורמת מובייל גדולה אחרת. המשפט הבהיר שאנחנו פועלים בזירה תחרותית מאוד מול Apple וה-App Store שלה, כמו גם מול חנויות אפליקציות במכשירי אנדרואיד וקונסולות משחקים".
ווילסון ווייט, סמנכ"ל לענייני ממשל ומדיניות ציבורית ב-Google: "נמשיך להגן על המודל העסקי של אנדרואיד ולהיות מחויבים עמוקות למשתמשים, לשותפים שלנו ולאקוסיסטם הרחב יותר של אנדרואיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה