דיגיטל וטק

נטפליקס שולטת בשוק בזמן שהמתחרות הפסידו השנה מיליארדים

חברות המדיה המסורתיות חוו קשיים רבים במהלך 2023. בזמן שנטפליקס, הציגה התאוששות מרשימה ועליות מעבר למצופה חברות כמו כמו דיסני, האחים וורנר דיסקברי, קומקאסט ופאראמונט רשמו הפסדים בגובה של 5 מיליארד דולר ונאלצו לבצוע חישוב מסלול מחדש
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום shutterstock)
שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת לחברות המדיה המסורתיות, כמו דיסני, האחים וורנר דיסקברי, קומקאסט ופאראמונט רושמות הפסדים בשווי מיליארדים ומבצעות צמצומים בהיקף הפעילות בזמן שנטפליקס, עוקפת את כולן בסיבוב.
לפי נתונים של הפייננשיאל טיימס, החברות נאלצות רושמות הפסדים גדולים בגזרת הדיגיטל שמחייובת אותם לחשב מסלול מחדש על מנת לצמצם עליות בעקבות ההפסדים בסטרימינג. רק לאחרונה דיווחנו על מגעים בין האחים וורנר, דיסקברי ופאראמונט במסגרתם החברות הללו עתידות לאחד כוחות. 
 
מעבר להפסדים שהן רושמות בגזרת הסטרימינג, ענקיות המדיה המסורתיות מתמודדות גם עם ירידה בפרסום בטלוויזיה וכיוצא מכך ירידה בהכנסות מטלוויזיה ועלויות הפקה גבוהות יותר בעקבות השביתות בהוליווד.
כאמור, בזמן שענקיות המדיה המסורתיות נאבקות על הישרדותן, ענקית הסטרימינג נטפליקס, אשר הייתה חלוצה במודל הסטרימינג שהציעה הצליחה לעלות על כולן עוד בעלי המדיה המסורתיים נאבקים, נטפליקס, קבוצת הטכנולוגיה שהייתה חלוצה במודל הסטרימינג שהציגה לראשונה רק לפני עשור.
אחרי שהחברה חוותה שנה קשה במהלך 2022, נטפליקס, הצליחה להתגבר על כך ולהבדיל עצמה מהמתחרות. הרווחים שהחברה רשמה במהלך הרבעון האחרון, זינקו הרבה מעבר לציפיות של וול סטריט כשהיא הוסיפה 9 מיליון מנויים חדשים. 
שירותי הסטרימינג המובילים נאלצו להעלות מחירים השנה העלו מחירים באגרסיביות בשנת 2023. האחים וורנר, אשר עומדים מאחורי תכני HBO ואולפן הסרטים של האחים וורנר, הרוויחה השנה בשירותי הסטרימינג שלה בארה"ב, בין השאר בעקבות העלאת מחירים, הוצאת סדרות מסוימות בצורה אגרסיבית ורישיון אחרות לנטפליקס. עם זאת, יש לזה מחיר: וורנר איבדה יותר מ-2 מיליון מנויי סטרימינג בשני הרבעונים האחרונים שלה.
החברה, שהתמזגה עם המתחרה דיסקברי בשנה שעברה, ידועה כבר זמן רב כמועמדת פוטנציאלית להשתלטות, כאשר חברת קומקאסט נתפסת כקונה הסביר ביותר. כמו כן באופן מפתיע גם דיסני, חברת המדיה המסורתית הגדולה ביותר, נמצאת בעיצומו של ארגון מחדש מרתיע שכלל 7,000 פיטורי עובדים והתקפות של משקיעים אקטיביסטים.
החברה הפסידה יותר מ-1.6 מיליארד דולר מעסקי הסטרימינג שלה בתשעת החודשים הראשונים של 2023. במהלכם שירות דיסני פלוס, זכה ל-8 מיליון מנויים. החברה משערת שהיא תניב רווח בסטרימינג רק בסוף 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה