דיגיטל וטק

הבינה המלאכותית בדרך לצה"ל: המערכת שתסייע לישראל בהמשך המלחמה?

בניסיון להשתלט על כלכלת החימושים, גורמים טכנולוגים בזרוע היבשה שוקלים שימוש בטכנולוגיות AI שתסייענה בניהול מלאי התחמושת של הצבא. המערכת תוכל לקבל נתונים מהשטח לגבי היקפי הירי, כולל מי ירה ואיזו תחמושת. הפרויקט זכה לכינוי הפנימי Combat AI, והצוות המפתח מונה כ-70 איש

מערכת ice | 
בינה מלאכותית במלחמה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
צה"ל בוחן שימוש במערכת בינה מלאכותית על מנת לשפר את ניהול מלאי התחמושת. גורמים טכנולוגיים בזרוע היבשה מעמידים על הפרק אפשרות לפיה טכנולוגיות AI תסייענה לניהול כלכלת החימושים הצה"לית. על פי דיווחים שפורסמו בדה מרקר, בשבועות האחרונים צה"ל מנהל באופן זהיר את המאגרים שברשותו, מפני שקצב השימוש בתחמושת בתחילת המלחמה היה גבוה מאוד ביחס לקצב ההצטיידות.
על פי חשיפת דה מרקר, זהו חלק מפרויקט פיתוח שזכה לכינוי הפנימי Combat AI. הוא יצא לדרך באוגוסט האחרון בענף 300 של חטיבה טכנולוגית ליבשה (חט"ל). היחידה עוסקת בפיתוח טכנולוגיות ואמצעי לחימה ופועלת תחת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בזרוע היבשה. הצוותים המפתחים מונים כ-70 איש שממוקמים במתקן אזרחי בנתניה, ועובדים בין השאר מול גופים אחרים בצה"ל ומול התעשיות הביטחוניות.
 
מטרת המערכת היא לאסוף נתונים, לשמור, לעבד ולהנגיש אותם לצורכי מטרות מבצעיות וקרביות בתוך זרוע היבשה. אחד היישומים העתידיים שנבחנים הוא ניהול מלאי התחמושת של צה"ל. המערכת יכולה לקבל נתונים מהשטח לגבי היקפי הירי שבוצעו בכלים המצויידים במחשבים ויודעים למדוד ולשדר נתונים (למשל, טנקי המרכבה החדשים). כך ניתן לקבל תמונה של כמות התחמושת שנצרכה, כולל מי ירה ואיזה סוגי תחמושת.
 
פוטנציאלית המערכת תאפשר לבצע הצלבות בין המידע הזה לבין המלאי הקיים. בענף 300 עובדים על היישום, ומאמינים שאם וכאשר ייצא לפועל, זרוע היבשה תוכל לנהל בצורה טובה ויעילה יותר את השימוש בתחמושת בזמן מלחמה. מטרתה העקרונית של המערכת היא לאסוף נתונים ממקורות מידע שונים בשטח כגון מערכות שליטה ובקרה, חיישנים, מכ"מים, מצלמות, מחשבים ומערכות ירי ולהצליבם ולשלבם עם מידע מחיילות המודיעין והאוויר. היא פותחה במקור לפני המלחמה לצורכי ביטחון שוטף והגנת גבולות, וכעת נעשה ניסיון להפעילה גם בממשקים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה