השוק

היום שאחרי המלחמה: "מילואימניקים יחזרו הביתה, בלי עסק ובלי עבודה"

רבים בקרב העובדים בישראל הוצאו לחל"ת וכבר כשלושה שבועות נאלצים להתקיים ללא שכר. התאחדות התעשיינים פנתה בבהילות בדרישה לפיצוי שכר מיידי ולהחלת מנגנון תעסוקה גמישה. הנשיא תומר במסע"ת ראשי המשק: "מדינת ישראל הפקירה את החזית, עכשיו היא מפקירה את העורף"
מערכת ice | 
הריסות כפר עזה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
על רקע הדאגה ממשבר כלכלי חריף שעלול לפקוד את ישראל, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, שנועד לאחרונה עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, מייצג מעסיקים של כ-600 אלף עובדים במגזר הפרטי של התעשייה וההיי-טק. לפני שעה קלה (חמישי) נשא הצהרה קצרה בפתח מסיבת העיתונאים של ראשי המשק, ובה הביע את חששו ממצב המשק בתום המלחמה.
"אנחנו לא רוצים שהחיילים יחזרו הביתה אחרי המלחמה, רק כדי להילחם לגמור את החודש", אמר תומר. "אם לא נתעורר, מילואימניקים יחזרו הביתה כדי למצוא את עצמם בלי עסק ובלי עבודה. ב-7 באוקטובר התעוררנו לגלות שמדינת ישראל הפקירה את החזית ועכשיו התחושה היא שהמדינה מפקירה את העורף. אנשים שלא יכולים להגיע לעבודה בגלל המלחמה לא יכולים להמשיך ולשרוד".
 
"אנשים שלא יכולים להגיע לעבודה בגלל המלחמה לא יכולים להמשיך ולשרוד כבר 3 שבועות בלי שכר", הסביר נשיא ההתאחדות. "המדינה צריכה לדאוג להם ולדאוג לעסקים, כדי שבסוף המלחמה נוכל כמו בקורונה, לשוב ולהתאושש ולהתחזק". תומר הוסיף כי ההתאחדות תומכת בפיצוי שכר מיידי ובהחלת מנגנון תעסוקה גמישה במשק לאור התנודתיות הניכרת

"אולי לא כל השכל אצלנו, אבל הוא בטוח גם לא רק במשרד האוצר, ולכן רק אם נשב ביחד, נציגי הממשלה עם נציגי המעסיקים, נוכל למצוא את הדרך הנכונה להמשך פעילות המשק", סיכם את דבריו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה