בחירות 2022

ראש עיר נוסף בדרך לכנסת: זו המפלגה החדשה

ראש עיריית גבעת שמואל ייסד מפלגה חדשה, אך ירוץ איתה ככל הנראה בבלוק טכני עם אחת ממפלגות הימין, אלו האופציות שלו
מערכת ice | 
יוסי ברודני עם משה ליאון (צילום מתוך האינסטגרם)
מפלגה חדשה נרשמה השבוע אצל מבקר המדינה, כשבמייסדיה נמנים אנשים אנונימיים, תחת השם "דתיים לאומיים למען כלל ישראל". אך רשימת המייסדים הרחבה מורכבת בעיקרה מבני משפחתו ומקורביו של ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני.
כיוונה של המפלגה החדשה, היא ככל הנראה לספק לברודני תשתית פוליטית איתה יוכל להיכנס לבלוק טכני לכל מפלגה שירצה. על פי בדיווחים בשבועות האחרונים, ברודני יתמודד במסגרת מפלגת הבית היהודי, כאשר התכנון הוא ככל הנראה לחבור לימינה בראשות איילת שקד.
 
אז מדוע ברודני צריך בשביל זה מפלגה חדשה? התשובה היא ככל הנראה, על פי ההערכות, כדי לא להיות מחויב למערכת המפלגתית המיושנת של הבית היהודי, שלא זו בלבד אלא גם סוחבת חובות ארוכי שנים.
בנוסף, ברודני, שבשנים האחרונות היה רשום כפעיל ליכוד, כנראה מרגיש שמספיק לו לעזוב את הליכוד לטובת אפשרות לחיבור טכני עם איילת שקד, אך כניסה לתוך מפלגתה ממש, זה כבר יותר מדי בשביל מי שהיה חבר במפלגת האופוזיציה בשנה האחרונה, בעוד ימינה היתה בשלטון.
עוד שניים שאולי יחזרו לבית היהודי הם ניר אורבך ועידית סילמן. במקרה שהשריון בליכוד לא ייצא לפועל, הם ינסו להתמודד שם ולתפוס את מצביעי הימין הדתי המתון, אלו שלא מצביעים לליכוד וגם מעדיפים שלא לבן-גביר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה