תקשורת ומדיה

ראש עיר נוסף בדרך לכנסת? זה המהלך הפוליטי שנרקם

האם מפלגת נוספת תרוץ מימין לליכוד? יו"ר הבית היהודי חגית משה וראש עיריית גבעת שמואל מתכננים את שובה של הבית היהודי בבחירות הקרובות
מערכת ice | 
יוסי ברודני (צילום דוברות עיריית גבעת שמואל)
אם לא יקרה משהו לא צפוי, בחירות סבב 5 יצאו לדרך, ומי שתחזור למפה הפוליטית היא מפלגת הבית היהודי, ממשיכת דרכה של המפד"ל המיתולוגית. מי שעומדת כרגע בראשות מפלגה היא חברת מוצעת העיר ירושלים חגית משה, שניצחה בשנה שעברה את ניר אורבך בבחירות הפנימיות, אך לבסוף לא נכנסה לכנסת עקב אי-הסכמות בינה ובין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. מי שכן נכנס בסוף דווקא הוא אורבך שקיבל שיריון במפלגת ימינה, והשאר היסטוריה.
בהתחלה נראה היה שחגית משה תנצל את התפזרות הכנסת כדי לקפוץ לזירה הארצית, אך על פי הפרסום באתר 'סרוגים', משה תישאר בעיריית ירושלים ומי שהיא תעניק לו את ראשות המפלגה הוא יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל. כזכור, לפי כשבוע פורסם כי ברודני הפסיק את חברותו בליכוד על מנת להתמודד במסגר הבית היהודי, ולהחזיר אותה לכנסת לאחר שנה של היעדרות.
 
יושבת הראש של המפלגה חגית משה צריכה את הסכמת מרכז המפלגה למהלך שלה, ובינתיים המפלגה ממשיכה להיות עיר מקלט של עוד כמה, שהבולטת שבהן היא שרת הפנים איילת שקד. במקרה שהכנסת תתפזר, על שרת הפנים לבחור בין כמה אופציות לא ממש נחשקות מבחינתה: האופציה הראשונה שלה היא אם בנט יבחר לפרוש - היא תיקח את המושכות של ימינה, ותרוץ איתה כמפלגת לוויין של הליכוד (לאחר שהיא פספסה את ההזדמנות לקבל שם שיריון).
האופציה השנייה שלה, היא כאמור להיכנס לקלחת הישנה-חדשה של הבית היהודי. גם היא וגם ניר אורבך לוטשים לשם עיניים, וינסו להתברג שם ולתפוס את מצביעי הימין הדתי המתון, שלא מצביעים לליכוד וגם מעדיפים שלא לבן-גביר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה