בחירות 2022

איתמר בן גביר מזכיר את נתניהו של לפני 30 שנה

איתמר בן גביר הפך משולי, אולי על גבול הסהרורי, למותג מבוקש בפוליטיקה הישראלית שמנהל כעת במאבק מול בצלאל סמוטריץ' סופר קלאסיקו בין קרית ארבע לקדומים, במה שמזכיר את בנימין נתניהו של שנות ה-90. האם יצליח ללכת עד הסוף? | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
איתמר בן גביר הוא לייט-בלומר במונחים תקשורתיים. לאחר שנים ארוכות שבהן סבל מתדמית שולית, אולי על גבול הסהרורית, הוא הופך כעת למותג מבוקש. ערוצים רוצים לשמוע מה בפיו, כתבים מתדפקים על הנייד של דובריו, העימות המתוקשר על הבכורה בינו לבין בצלאל סמוטריץ' תופס כותרות – בדומה לסופר-קלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה, זהו מאבק לוהט בין קרית ארבע לקדומים.
בן גביר מייצג היום מגמה הולכת וגוברת של מיינסטרים ישראלי. זה קצת מזכיר סיפור אחר, גם אם מדובר באילנות גבוהים: לפני כ-30 שנה זיהה בנימין נתניהו אוצר אלקטוראלי בדמות גוש של מצביעי ימין, מתנחלים וחרדים. על רקע נסיקתם של יצחק רבין ושמעון פרס רק כמה שנים בודדות קודם לכן בבחירות 92', החל נתניהו לפזר הופעות טלוויזיוניות שכמותן לא ידעה ישראל עד אותה העת. לפתע נתקלה התקשורת בארץ בדמות כריזמטית, בעלת לשון חדה, שנואמת על עיוור כמעט, לא מקריאה, אלא ממש נואמת, שורפת את המסך. נחשו מי שורף את המסכים היום.
 
הסחורה התקשורתית הלוהטת הזו ששמה בן גביר מביאה עמה אידאולוגיה שמדברת לרבים בישראל, ולא פחות חשוב מכך, מקינה אומץ ונחישות ללכת עד הסוף. בן גביר יודע לשכנע את הציבור שהוא מתכוון "ללכת עד הסוף". בין אם תומכים בו או סולדים מעמדותיו – כולם מאמינים לבן גביר. זה לא אומר שיש סיבה לפקפק בכנותו – אלא רק מסמן את הדרמה התקשורתית: בין אם בן גביר הוא אדם רציני או לא -  את המסך והכותרות הוא עובר נקי.
זהו הישג אדיר לפוליטיקאי – במקום להיות החשוד המיידי בספינים ובהבטחות כוזבות כמו שאר עמיתיו לכנסת, בן גביר מייצר אמון גבוה: ה"ללכת עד הסוף" שלו הוא טיקט אדיר שטובי המוחות ויועצי הבחירות בכל העולם הופכים כל אבן כדי להשיג. ייצור ובניית תדמית מסוג זו עולה מיליארדים. ההישג הגדול של בן גביר: רבים אפילו לא מבינים מהו הקשר פה של המילה "תדמית", זה הרי בן גביר עצמו מבחינת כולנו, לא ה"תדמית" שלו.
 
ונכון, ייתכן שהפוליטיקאי העוצמתי הזה הוא אכן בן גביר עצמו. ייתכן שזהו גם המוצר ולא רק המותג. אבל, איך להגיד, גם מוצר צריך לדעת למכור, ונראה שאנשי הייעוץ סביב בן גביר זכאים לבונוסים גבוהים. ניתן רק לשער להיכן היה מגיע אם היה מתמודד בפריימריז של הליכוד. גם לנתניהו לא נתנו בהתחלה שום סיכוי. 
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כותב המאמר צודק - העתיד לפניו
    נחום ברק 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני מעריך שבעתיד ח"כ איתמר בן גביר יהיה מועמד לראשות הממשלה ויתכן בהחלט שיהיה ראש הממשלה אחרי עידן נתניהו. אין בליכוד אישיות כריזמטית ברמה של ח"כ בן גביר ואין מישהו בפוליטיקה הישראלית עם רמת אמון של מצביעיו בו, כמו איתמר בן גביר. אם לא יפשל במהלך הכנסת ה 25 ויהיה שר מצליח, אני חושב שבכנסת ה 26 הוא בהחלאט יכול להיות ראש הממשלה המזרחי הראשון בישראל !!!
    סגור
  • 1.
    לגמרי מזכיר אותו
    רונן 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והאידיוטים שהולכים אחריו מזכירים את הביביסטים
    סגור