בחירות 2022

בן גביר וסמוטריץ' - הסוף? האולטימטום שיוכרז הערב נחשף

לבן גביר נמאס מהטרללת סביב השריונים ברשימת הציונות הדתית לכנסת והוא צפוי להודיע על ריצה לבד. יחד עם זאת הוא צפוי להשאיר חלון הזדמנות לסמוטריץ'
דוד זולדן |  1
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בן גביר צפוי להכריז הערב שהוא רץ לבד וישגר אולטימטום לסמוטריץ'. ההשערה היא כי גם אם בן גביר ירוץ לבד הוא יוכל להתאחד עם סמוטריץ עד סגירת הרשימות. האם מדובר בתרחיש דמיוני? עוד מוקדם לדעת אבל גם ריצה של בן גביר עד הסוף אינה בלתי ריאלית וטומנת הזדמנות לבן גביר להשתחרר מעולו הכבד של סמוטריץ' ולפעול ביתר עצמאות במפלגה שהוא ינהיג אותה ביד רמה וללא תלות בגורמים אחרים ונוקשים. 
כאמור, על רקע המשבר מול ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ביקש מבנימין נתניהו לשריין בליכוד נציג של הציונות הדתית, ובכך לפנות משבצת נוספת לאיתמר בן גביר, מה שיקל עליו במשא ומתן מולו. על פי הדיווח בחדשות 12, נתניהו השיב לסמוטריץ' בשלילה.
 
עוד עולה מהדיווח, כי במקביל לניסיונות להגיע להסכמות עם בן גביר, סמוטריץ' נערך לתרחיש לפיו המשא ומתן יתפוצץ ובן גביר ירוץ לבד. בשל כך, סמוטריץ' מקיים מגעים עם חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי על ריצה בבלוק טכני. עם זאת, האופציה המועדפת על סמוטריץ' היא ריצה משותפת עם איתמר בן גביר.
על פי סקר של מכון 'מדגם' עבור חדשות 12, אם סמוטריץ' ובן גביר רצים בנפרד, בן גביר מביא 8 מנדטים והופך להיות המפלגה הרביעית בגודלה. בתרחיש כזה סמוטריץ' מקבל 5 מנדטים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קדימה, בן גביר... נקנק את העסקן היהיר הזה
    בניה 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם מאוס שחושב שהשמש...
    סגור