השוק

רגע לפני תחילת פעילות SPAR בישראל: כל הפרטים נחשפים

למרות אתגרי המלחמה, ברשת SPAR ההולנדית בישראל של עמית זאב מאיצים את ההכנות לקראת ההשקה כבר בחודש הבא עם פתיחת הסניף הראשון. אלו עובדות לקח המנכ"ל מהאקסית יינות ביתן-קרפור, ומי יעמוד בהנהלת הרשת החדשה, ואיפה ייפתחו הסניפים הראשונים כבר בקרוב? רגע לפני ההשקה ice בחשיפה בלעדית שעושה לכם סדר
עמית זאב (צילום טל פלינט, יחצ)
רשת קמעונאות חדשה עומדת להתחיל את פעילותה מאוד בקרוב בישראל. SPAR ההולנדית נכנסת לארץ עם סניף ראשון בכפר סבא כבר באמצע חודש מרץ ואחריו ייפתח סניף בבאר שבע. כזכור, גם שופרסל הייתה אמורה לקחת בכניסה של SPAR, אבל בסוף העסקה לא יצאה אל הפועל.
ההשקה של הרשת צפויה להתקיים כאמור ממש בעוד חודש, ל-ice נודע כי מדובר ככל הנראה בשבועיים הראשונים של החודש הבא. בעוד עמית זאב ישמש כמנכ"ל הרשת בישראל, כעת נחשפת הכוורת שתקיף אותו.
 


כזכור, הגעתה של SPAR לא התנהלה על מי מנוחות, כאשר ביינות ביתן - מקום עבודתו של המנכ"ל עמית זאב לשעבר - ניהלו מאבק משפטי עיקש נגד החלטתו להביא את הרשת ההולנדית ביחד עם שופרסל ואף נשלח מכתב אזהרה לזאב על הפרת הסכם לאי תחרות והפרת הסכם סודיות.

זאב עצמו הפנה אצבע מאשימה לחברת האם אלקטרה צריכה שתחתיה קרפור (ולימים גם סבן אילבן) וכתב בתשובה במחצית 2022: "צר לנו כי אלקטרה מנסה למנוע תחרות לגיטימית על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי". לדבריו, הבאת הרשת ההולנדית תהיה לטובת הצרכן "שרק ירוויח מכניסתה של רשת בינלאומית נוספת לישראל".
מאחורי הקלעים ביינות ביתן-קרפור חששו מעזיבתם של עובדים לרשת החדשה, וכך באמת קרה. 
שרשרת ההנהלה סביב עמית זאב נחשפת כאן לראשונה: עדי הוד תשמש סמנכ"לית כספים  וכלכלה, עברה כבר בספטמבר 2023, כיהנה לפני כן כמנהלת אגף הכלכלה בקרפור. יש לציין כי להוד יש כ-15 שנות ניסיון בתחום הכספים בקמעונאות מזון, כאשר היא גם שימשה כמנהלת כספים ברשת כמעט חינם.
אגב, בחודשיים האחרונים מאז עזיבתה את קרפור עבדה בחברת התקשורת פרטנר. לאחר תום תקופת אי-התחרות, היא כאמור עשתה את דרכה ל-SPAR ושם תחזיק במשרה החשובה.
ערן משה ישמש סמנכ״ל סחר, עמית זינגר יהיה סמנכ״ל התפעול, כשברזומה שלו הוא לשעבר מנהל תפעול בדור אלון. סמנכ״לית משאבי אנוש היא מירי רוט, לשעבר סמנכ"לית משאבי אנוש בדור אלון, ומנהלת אגף לוגיסטיקה וייבוא - אולה שוולדר. שלומי ניסים ישמש מנהל המותג הפרטי, לימור זאב - סמנכ"לית מערכות מידע ושרית מרון - מנהלת שיווק וחווית לקוח.
בת חן לוי תשמש סמנכ"לית פיתוח עסקי, וגם היא לשעבר פרוייקטרית של קרפור ישראל. בתחילת ינואר שנה שעברה הוגשה תביעה של יינות ביתן נגד עמית זאב וכחלק מכך יינות ביתן שלחה בזמנו מכתב אזהרה ללוי, שכיהנה כראש המטה של זאב ברשת. לוי הגיבה באמצעות עורך דינה אילן סופר, והיא טענה על הנעשה ביינות ביתן: "בת חן לוי עזבה את עבודתה ביינות ביתן בלית ברירה ולנוכח סביבת עבודה רעילה ובכלל זה צעקות ואיומים, הן בעל פה והן בכתב".
למרות אתגרי המלחמה והעיכוב במכולות, ב-SPAR מתכוונים ללכת עד הסוף עם השקת הסניף הראשון בכפר סבא כבר במהלך חודש מרץ ולתכנן אירוע השקה גדול. לאחר כמה חודשים ייפתח גם הסניף השני בישפרו פלאנט בבאר שבע. על פי צילומים של אתר "חדשות באר שבע והגליל", מהעבודות המתקיימות במקום, נראה כי הסניף יהיה בעל "גודל מרשים", כלשונם.
בכך ישראל תצטרף לעשרות מדינות בהן קיימת הרשת שבבעלותה מעל 13,000 סניפים ברחבי העולם.

תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    הצהרות נבובות
    אפי 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיתחרו ביניהם באמת
    סגור
  • 10.
    עבודה בבאר שבע
    מוטי 03/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מעוניין לעבוד ברשת המזון ספאר למי ניגשים?
    סגור
  • 9.
    SPAR
    ניצן סחייק 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ללא ספק כמעט בכל אירופה יש סניפים של החברה הזאת הבעיה היא שבחול הכל זול בצורה משמעותית כמעט מאשר בארץ קניה של חלק מהדברים שם בחול ללא ספק חצי מחיר מהארץ ואני לא מגזים בקושי קניתי שם אולי כמה דברים לחברה בדירה כי תמיד היינו יוצאים בצהריים אז שיהיה משהו בקטנה לבוקר אם נקום אחרי הסטלות של אתמול וזהו נקווה שיביאו גם את מותג הבית שלהם ושהמחירים יהיו לפחות כמו בחול
    סגור
  • 8.
    סמנכל מע מידע
    רק מתעניין 03/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתוב סמנכל מערכות מידע, לימור זאב, האם מדובר באשתו? לימור פישר לשעבר?
    סגור
  • 7.
    תתחילו בפרסום רב ומחירים זולים מעט ואז תעלו בגדול
    ישראלי 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הנוסחה המנצחת מתחילים במחיר מוזל ואז מעלים מחירים על הכל בגדול ככה שזה תהפוך להיות הרשת הכי יקרה שיש. זה מה שישראלים אוהבים
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    ארץ קטנה עם בקושי 10 מיליון תושבים
    השתגעתם???? 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה רשתות מזון עוד יגיעו לכאן?????
    סגור
  • 5.
    חוסר ההבנה של הרשתות המיובאות החדשות מהו המתכון להצלחה
    מייקל 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם עוד מסרבים לקלוט . קארפור בגלל שהבעלים הישראלים כאלו דלפונים עד שאין להם מרווח נשימה כלכלי בכלל להתנחל עם מחירים נמוכים . העדות לכך היא תרגילי המניות שהם עושים כדי להשאיר את הראש מעל המים . יש להם קלף מנצח אבל צריך שכל בכדי להשתמש בו וגם כיסים עמוקים . ולהם אין כיסים עמוקים . חבל. הרשת החדשה כנראה פונה לעשירים אז היא בכלל לא מעניינת . תסתכלו על קוסקוס האמריקנית . מחירי תחתית בקושי על סף הרווח ואילו את הרווח עושה מדמי המנוי . ההצלחה שם מסחררת 871 חנויות עם 55 מיליון מנויים כלומר בממוצע 63000 מנויים לסניף . כמה סניפים כאלו יכולים וצריכים לפעול בישראל ? בישראל מי שינצח יהיה מי שישחק על המחיר בלבד
    סגור
  • 4.
    מחיר ואיכות דיבורים לא מביאים קונים
    ילדי ישראל 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקוחות מזון פוקדים מדי שבוע רשתות מזון . מחיר טוב איכות טובה יביאו לקוחות .
    סגור
  • 3.
    מקווה שיהיה יותר מהמותג הפרטי מאשר בקרפור (ל"ת)
    בהצלחה ליזמים 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד
    בני דורון 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאפו לעמית זאב על פתיחת התחרות, סוף סוף תחרות אמיתית מרשת בינלאומית בלי קרטל המחירים של המתחרות על הגב של הצרכנים.
    סגור
  • 1.
    נעשה טוב בישראל שSpar תגיע אלינו
    רבקה שילוני 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכל זול יותר וכדאי לקנות בהצלחה רבה
    סגור