השוק

רמי לוי נחשף בביקורת קשה: "לחצנו יד, הוא פשוט נעלם"

עופר איתן, אחד מבעלי מניות המיעוט בקופיקס, משמיע ביקורת קשה נגדו: "במקום שהציבור ירוויח עשרות מיליוני שקלים בשנה, הוא מעדיף להקפיא את הפעילות בקופיקס כבר משך שנתיים, למזג אותה אחרי שיעשוק את בעלי המניות במחירי רצפה, ימזג אותה לשיווק השקמה, וישר יעביר אותה לרווחים"
מערכת ice |  6
רמי לוי (צילום יחצ)
בעל מניות בחברת קופיקס, אשר מייצג את בעלי מניות המיעוט בחברה שרכש רמי לוי ב-2018, עופר איתן, שמשמש גם כמנהל קרן הגידור אזימוט קפיטל ופעיל בשוק הון מעל ל-20 שנים, מדבר על עסקת הרכישה של רשת בתי הקפה על ידי איש העסקים.
בראיון ל-YNET הוא הסביר: ״אני מאמין שבמיזוג ראוי בין השקמה לקופיקס, היא הייתה מוערכת בספרים של השקמה בכחצי מיליארד שקל. פגשתי את לוי. הצגתי לו את העמדה שלנו לגבי הערכת השווי של קופיקס. הראיתי לו שאנחנו מבינים מה התכניות שלו ומה הוא רואה בתמנון של קופיקס. לוי הבין אותנו, ואמר שהוא רוצה את קופיקס אליו ויקנה את הציבור החוצה. נערך משא ומתן מתיש, אבל לגיטימי. כולם יודעים שרמי הוא כריש עסקאות. לחצנו יד. עורכי הדין שלו ביקשו ממני להחתים את בעלי המניות לעסקה במסגרתה כל 32.65 מניות של קופיקס יהיו זכאיות למניה אחת של השיקמה. העסקה הייתה אז לפי שווי של כ-200 מיליון שקל לקופיקס. היא הייתה הוגנת וכדאית לציבור ולרמי. והוא בחר בדרך אחרת. נותר לי רק לתהות למה ולהצר על כך. הוא פשוט נעלם, בפעם הבאה כבר נפגשתי באנשיו בבית המשפט, לצערי״.

עוד סיפר: "רמי לוי ידוע בכך שהוא בעל החוש המפותח ביותר לעסקאות כדאיות. לא רק שהוא אמור להיות שותף אולטמטיבי, אלא שקופיקס על פניו אמורה להנות מעלויות נמוכות מאוד שמקורן במותג הפרטי של רמי לוי, באופן שאמור היה להיות גיים-צ׳יינגר בשוק הסופרים השכונתיים במדינת ישראל. אני חושב שאפשר להבין את לוי. במקום שהציבור ירוויח עשרות מיליוני שקלים בשנה, הוא מעדיף להקפיא את הפעילות בקופיקס כבר משך שנתיים, למזג אותה אחרי שיעשוק את בעלי המניות במחירי רצפה, ימזג אותה לשיווק השקמה, וישר יעביר אותה לרווחים. אני חשבתי שרמי לוי שהדליק משואה ביום העצמאות לא יבעיר באש את ניירות הערך שהציבור קנה עקב המוניטין שלו כאיש של העם. מקווה שעוד יחזור בתשובה מדרך העושק״.
כזכור, אחרי הסירוב של מרבית בעלי המניות למכור לו, חברת רמי לוי הצליחה להגדיל בחודש שעבר את אחזקותיה בקופיקס בזכות רכישה של 7.2% מחוץ לבורסה של מניות חברת הבת שהיו שייכות לפניקס קסם קרנות הנאמנות.
על פי הדיווח, העסקה בוצעה לפי מחיר של 3.68 שקל למניה, גבוה ב-18.7% ממחיר הפתיחה בבורסה של המניה, זאת עבור סכום כולל של 8.3 מיליון שקל בסך הכל. עתה, אחזקותיה של רמי לוי בקופיקס נאמדות ב-72.4%. לוי מוכן לשלם פרמיה גבוהה במיוחד כדי לרכוש את המניות של החברה בדרך לבצע מחיקה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קשקשן. אם זה כל כך טוב למה מכרת?
    מסביר פנים 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תן לרמי לוי הצעה לקנות חזרה את חלקו. נראה אותך.
    סגור
  • 3.
    דרוש הסבר מקצועי. לא הבנתי את המזימה ותוצאותיה ? (ל"ת)
    משה גלילי 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אז למה רמי לא קונה בשוק
    מה הקטע 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניות של קופיקס
    סגור
  • 1.
    רמי לוי איש רע. כף רגלי לא דורכת ברשת שלו ובכל עסק שלו. (ל"ת)
    ציוני מהעמק 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • ממש רשע שמוכר בזול ושובר לכם את הקרטל (ל"ת)
    ירבו רשעים כמותו 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רמי לוי
    ברכה 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכבוד כל הציבור צריך להגיב לרשעות שלו
    סגור