השוק

כלכלת ארה"ב במשבר? אלו המוצרים שעשויים להקפיץ אותה בטריליון דולר

ברקע תחזיות אינפלציה גבוהות בארה"ב ודו"חות פסימיים בנוגע להתאוששות השוק האמריקני, אנליסטים של גולדמן זאקס טוענים כי מחלקה של תרופות חדשות לירידה במשקל בשם GLP-1 עשויים להקפיץ את הכלכלה בטריליון דולר
מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
כלכלת ארה"ב אשר נמצאת במשבר בתקופה האחרונה, צפויה ליהנות מקפיצה של טריליון דולר מסיבה מפתיעה במיוחד: עלייה בכמות האמריקנים אשר נוטלים תרופות פופולריות המשמשות לירידה במשקל, בדגש על Ozempic ו-Wegovy, ע"פ דו"ח שפורסם ע"י גולדמן זאקס. התרופות הללו פותחו במקור לטיפול בסוכרת מסוג 2, אך הוכחו יעילות במיוחד לטיפול בירידה במשקל, והצליחו לעורר מהפכה של ממש בתחום זה בארה"ב.
תרופות אלו הן חלק ממחלקה של תרופות חדשות בשם 1-GLP, אשר כולן מנסות למצוא דרכים שיובילו לירידה במשקל. הבנק בוול סטריט מעריך כי מחלקה זו עשויה להוסיף כ-0.4% לתוצר המקומי הגולמי של ארה"ב, ואף מסרו כי הדבר יקרה בתרחיש שבו "30 מיליון אנשים נוטלים את התרופות, ו-70% מהם חווים הצלחה מבחינת הירידה במשקל".
 
כזכור, האינפלציה בארה"ב עלתה במפתיע בדצמבר ל-3.4%. התחזיות היו לעלייה של 3.2% בחישוב שנתי. בחישוב חודשי נרשמה עלייה של 0.3%, הצפי היה לעלייה ל-0.2%. מדד הליבה (ללא מזון ואנרגיה) בחישוב שנתי רשם האטה ל-3.9% מ-4%, כשהצפי היה להאטה גדולה יותר ל-3.8%. בנוסף, השוק האמריקאי רשם ביצועים נאים לקראת סוף השנה ומדד ה-S&P 500 אף רשם שיא מכובד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה