השוק

אפל תשלם 490 מיליון דולר על הונאת בעלי מניות

ענקית הטכנולוגיה תאלץ לשלם 490 מיליון דולר במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה ע"י בעלי המניות כנגדה, ובה נטען כי מנכ"ל החברה, טים קוק, הסתיר מהם מידע חשוב ולמעשה הונה אותם. הדבר מתווסף לקנס כבד שכבר קיבלה לאחרונה מהאיחוד האירופי
מערכת ice | 
אפל (צילום shutterstock)
אפל ממשיכה לחטוף: לאחר שקיבלה קנס ענק מהאיחוד האירופי, היא השיגה לאחרונה הסדר במסגרתו תשלם סכום בסך 490 מיליון דולר בשביל לפתור תביעה ייצוגית שהוגשה על ידי בעלי המניות כנגדה, אשר טענו כי מנכ"ל החברה, טים קוק, הסתיר מהם מידע חשוב ובכך הונה אותם.
כפי שפורסם ב-CNBC, ההסדר הראשוני הוגש אתמול (שישי) לבית המשפט המחוזי של ארה"ב באוקלנד, קליפורניה, והוא דורש את אישור השופטת המחוזית איבון גונזלס רוג'רס. הרקע לתביעה מגיעה בעקבות הירידה בביקוש לאייפונים בשוק הסיני, ולאחר ההכרזה הבלתי צפויה של אפל בחודש ינואר 2019 כי תחזית ההכנסה הרבעונית שלה תקטן ב-9 מיליארד דולר.
 
ההכרזה הזו מנוגדת לדבריו של המנכ"ל קוק, שטען ב-2018 כי "אפל עומדת בפני ירידה במכירות בשווקים כמו ברזיל, הודו, רוסיה וטורקיה", אך הוסיף כי "סין לא נמצאת בקטגוריה הזו". כמו כן, כמה ימים לאחר דבריו הוא הורה להפחית בייצור המכשירים בשווקים אלו, כולל בסין. שון וויליאמס, אחד מעורכי הדין אשר מייצגים את בעלי המניות, כינה את ההסדר "תוצאה יוצאת דופן", ושיבח את החלטת בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה