השוק

עסקת המיליארדים: פטריק דרהי הבעלים של הוט מוכר את אלטיס מדיה

המיליארדר היהודי-צרפתי פטריק דרהי חתם בסןף השבוע על הסכם עם מיליארדר לבנוני לפיו ימכור את זרוע ההפקה הצרפתית של אלטיס בתמורה ל-1.5 מיליארד יורו; העסקה תחולק לשני חלקים שבסופם יחזיק המיליארד הלבנוני ב-100% מהחברה
ניצן כהן |  1
פטריק דרהי (צילום משה שי פלאש 90)
עסקת ענק בעולם התקשורת, שכמובן יש בו נגיעה גם לישראל. המיליארדר הישראלי-צרפתי, פטריק שרהי שנקלע לחובות של 60 מיליארד יורו מוכר זרוע של ענקית המדיה שלו אלטיס.
על פי דיווח באתרים הכלכליים הצרפתיים, מכר דרהי מניות של זרוע ההפקה הצרפתית של אלטיס בשתי פעימות כשיקבל בתמורה להחזקותיו 1.5 מיליארד יורו במזומן. 
 
יש לציין כי דרהי מחזיק באמצעות אלטיס בבעלות על חברת התקשורת הוט שכוללת את שירותי הסלולר, הסיבים, הטלווזיה וכד'. העסקה טעונה אישור הרגולטורים בצרפת וכן של איגודי העובדים שבצרפת יש להם משקל.
פטריק דרהי מחזיק באימפריית התקשורת אלטיס שמחזזיקה בין היתר בבעלות על הוט הישראלית. דרהי פיתח את העסקים שלו באמצעות הלוואות ואג"ח אולם אלה הגיעו כבר לרמות מבהילות של 60 מיליארד יורו. התהליך הזה מחייב את דרהי לממש החזקות כדי להימנע מחדלות פירעון והמכירה של סוף השבוע היא המכירה המשמעותית כרגע שביצע איש העסקים הישראלי-צרפתי.
לאלטיס מדיה הצרפתית, זו שנמכרה בסוף השבוע יש חוב כולל של יותר מ-24 מיליארד יורו כשבשנת 2025 היא אמורה לפרוע 1.8 מיליארד יורו מהחוב הזה והמכירה "מגלגלת" את החוב כמו גם הפירעון שלו למיליארדר הלבנוני.
דרהי שערך כנס משקיעים בחודש ספטמבר האחרון אמר אז כי כל חלק באימפריה שלו עומד למכירה ובכלל, הוא מעמיד את אלטיס לבחינה מחודשת של כל המודל העסקי שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם הבנקאי שתמך בדרהי יתחלף החוב יועמד לפירעון מידי (ל"ת)
    עושה חשבון 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור