השוק

מניית ישראכרט מזנקת היום ב-8% - וזו הסיבה

משקיע פרטי רכש בעסקת ענק 4% ממניות ישראכרט ממוסדיים ופרטיים בהיקף של 100 מיליון שקל, מה שגרם לעליית המנייה. האם מדובר בדורי נאווי, שאתמול פרסמנו כי בנק ישראל בולם אותו מלהשיג היתר שליטה בחברה?
מערכת ice |  3
ישראכרט (צילום pixabay, shutterstock)
עסקת ענק במשק: משקיע פרטי שזהותו טרם ברורה, רכש 4 אחוזים ממניות חברת ישראכרט, מה שגרם לעליית המנייה ב-8%. הרכישה נעשתה מידי גופים מוסדיים ופרטיים, בהיקף של כ-100 מיליון שקל.
ביום חמישי שעבר, השלימה ישראכרט הנפקה של 280 מיליון שקל, אולם הדרמה הגדולה הייתה דווקא אצל המוסדיים שהזרימו ביקושים של כמעט 1.2 מיליארד שקל כשהריבית שנקבעה במכרז הייתה המקסימלית.
 
כזכור, בינואר האחרון הודיעה רשות התחרות כי היא מתנגדת לעסקת רכישת ישראכרט על ידי קבוצת הראל. רשות התחרות סירבה לאשר את העסקה לרכישת ישראכרט על ידי קבוצת הראל בתנאים הנוכחיים וניהלה איתן בחודשים האחרונים שיחות לגבי שתי סוגיות מהותיות שמונעות את האישור, שלא הניבו דבר. הלוואה שנתנה הראל לבעלים של חברת כרטיסי האשראי MAX וחשש להעברת מידע בין ישראכרט להראל באופן שיפגע בלקוחות של שתי החברות.
לפי ההערכות בשוק איש העסקים שעומד מאחורי רכישת 4 האחוזים מישראכרט הוא לא אחר מדורי נאווי, בעלי השליטה בחברת האחים נאווי, אשר כפי שפרסמנו אתמול בנק ישראל בולם אותו מקבלת היתר שליטה בישראכרט. האחים נאווי רצו לרכוש את השליטה בישראכרט אחרי שנפלה עסקת הראל, אולם בנק ישראל הוציא מכתב רשמי לחברה ובו נכתב כי בטרם בנק ישראל ידון לגופו של עניין במהלך הרי שעל נאווי להגיע החזקה של 30% בישראכרט. נאווי אגב, מחזיק כרגע בכ-5% מהחברה ולכן ובאופן תיאורטי בלבד מדובר בבקשה לביצה שטרם נולדה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה מצויינת מתומחרת הרבה מתחת לשובי אמיתי שלה (ל"ת)
    שאול 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כמה להערכתך צריכה להיות מתומכרת?
    דינג 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושה רושם שהיא לא כל כך הצטרפה לגל העליות האחרון בבורסה.
    סגור
  • לפחות 3.5 מיליארד (ל"ת)
    שאול 04/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור