השוק

השווי של טוויטר ירד ביותר מ-70% מאז הרכישה של אילון מאסק

טוויטר או נכון יותר X בשמה הנוכחי איבדה ככל הנראה 73% מהשווי שלה מאז רכש אותה אילון מאסק בסכום אסטרונומי של 44 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
ענקית הפיננסים האמריקאית פידליטי הפחיתה את שווי ההשקעה שלה ב-X (לשעבר טוויטר) בחודש פברואר בכ-6%. אמנם מדובר בסכומים נמוכים (שווי ההחזקה של פידליטי ב-X פחות מ-6 מיליון דולר אבל היא משקפת מה קרה לשווי של X מאז רכש אותה אילון מאסק.
נזכיר כי אילון מאסק רכש את טוויטר ושינה אתך שמה ל-X בתהליך מוזר למדיי. הוא הכריז שהוא רוצה לרכוש את הרשת ואז הוא החליט שהוא נסוג מהרכישה והחברה הגישה נגדו תביעה לבית המשפט במטרה שזה יורה לו לממש את הרכישה ומאז הכל היסטוריה.
 
מאסק נכנס לטוויטר ושינה כאמור את שמה ל-X פיטר חלק ניכר מהעובדים וקיבל שורה של החלטות שהשורה התחתונה שלהן קיבלה פרשנות לפיה הרשת מסירה את הבלמים מגורמים שמפיצים מידע לא נכון ומנסים להטות את דעת הקהל למקומות כאוטיים.
מאסק החזיר את חשבונו של דונלד טראמפ לפעילות ונראה היה באותם הימים שמאסק הופך את טוויטר (או X בשמה החדש) לג'ונגל של מידע ומכאן התגובה של המפרמים הייתה קשה והם ביטלו חוזי פרסום וכן הלאה וזה החל לשחוק את שווי החברה למרות שהיא פרטית אבל רשומה בספרים של בנקי השקעות ובנקים שליוו את העסקה ואף השלימו הון למאס שהיה צריך למכור מניות טסלה לממן את העסקה.
על פי הפרסומים השונים החזון של מאסק ל-X הוא להפוך אותה לרשת/ אפליקציה של הכל כלומר גם לתקשר עם העולם, גם לקשר באופן אינטימי אחד עם השני, גם להגביר את נושא הווידאו ובסוף להכניס שירותים פיננסיים. הדרך להפוך את X לרשת של הכל עדיין ארוכה אבל מוניטין של מאסק כאדם פורץ גבולות עושים את ההבדל. כך או אחרת, בשלב הזה של הדברים, השווי של X בספרים של פידליטי הופחת ב-73%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה