השוק

ח"כ משה פסל מזהיר: "70% מהם תומכים בטבח ה-7 באוקטובר"

ח"כ משה פסל (הליכוד) מזהיר כי: "יש מספיק עובדים שאפשר להביא ממדינות אחרות ותומכים במדינת ישראל. צריך לפתוח את הרגולציה ולהקל בהבאתם לארץ. ענף שלם משווע לפתרון ואם לא נגיע לפתרון, נמצא את עצמנו שוב עם פועלים מהגדה שהם הבעיה ולא הפתרון ונשלם על זה בדם"
דוד זולדן | 
גיוס עובדים זרים בחקלאות (צילום shutterstock)
חבר הכנסת משה פסל מתריע  בוועדה המיוחדת לעובדים זרים על המצב העגום שנוצר.
ח"כ פסל: "הפתרון הוא לא העובדים הפלשתינאים. 70% מהם תומכים בטבח ה-7 באוקטובר". 
עוד הוא אומר: "יש מספיק עובדים שאפשר להביא ממדינות אחרות ותומכים במדינת ישראל. צריך פשוט לפתוח את הרגולציה ולהקל בהבאתם לארץ. ענף שלם משווע לפתרון ואם לא נגיע לפתרון, נמצא את עצמנו שוב עם פועלים מהגדה שהם הבעיה ולא הפתרון ונשלם על זה בדם".
כזכור, אמש ועדת העבודה והרווחה אישרה תקנות שיחילו את חובת הפקדת הפיקדון של עובדים זרים גם על מעסיקים של עובדים זרים בענף מיזמי תשתית חיוניים. בכך, תתאפשר העסקתם של עובדים זרים בתחום זה במכסה ראשונית של 1,500 עובדים, בהתאם לתנאים שנקבעו בהחלטת ממשלה 175 בחודש פברואר 2023. בדיון נמסר כי העובדים יעסקו בין היתר בהקמה של כבישים, גשרים, תחנות כוח ועוד.
 
יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר ביקש לוודא שעובדים ישראלים לא יפגעו בשל העסקת עובדים זרים בתחומים אלה.  רום בר-אב, מאגף התקציבים במשרד האוצר השיב: "אנחנו שותפים לדאגה ומעצם כך המכסה שנקבעה נמוכה, כדי לוודא שלא תהיה פגיעה בעובדים ישראלים. לצד זאת, הערך הכלכלי שעומד להגיע מאותם פרויקטים ומהשלמתם בהקדם יהיה גדול מכל פגיעה שאולי עלולה להגיע כתוצאה מהעסקתם אותם עובדים". דנה דובר, גם היא מאגף התקציבים הוסיפה: "השקעה הממשלתית מתוכננת בתשתיות בשנים הקרובות היא אדירה, צבר הפרויקטים העומדים בפנינו הוא עצום ולכן אין סכנה שיהיו עובדים שלא יהיה להם מקום בתחומים האלה. נצטרך כל מי שירצה לעבוד בכל קשת הצרכים הרחבה שתהיה לאותם פרויקטים".
בהמשך אישרה הוועדה תקנות נוספות שמטרתן להתאים את חקיקת המשנה לחוק שאושר לאחרונה, המגדיר מנגנון חדש לניכוי כספי הפיקדון של עובד זר שלא יצא מישראל במועד. על פי המנגנון החדש, 25% מכספי הפיקדון יועברו לעובד בעת יציאתו מישראל ללא תנאי במועד היציאה. ככל שהעובד לא יצא מישראל במועד, 75% הנותרים ינוכו באופן הדרגתי, עד לניכויים המלא לעובד ששהה בישראל שלא כדין מעל 12 חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה