השוק

תעשיית קרנות הנאמנות: גיוס כולל של כ-20 מיליארד שקל ברבעון הראשון

נאור כהן, מנהל קשרי יועצים במיטב בית השקעות, מציין כי לאחר שבשנה שעברה הקרנות הפסיביות עקפו לראשונה את הקרנות האקטיביות המסורתיות בהיקף הנכסים המנוהל, ברבעון הראשון של השנה הן גם המגייסות הגדולות בתעשיית הקרנות עם גיוס כולל של כ-8.4 מיליארד שקל
מערכת ice | 
קרנות נאמנות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
תעשיית הקרנות צמחה ברבעון הראשון של השנה מ-456 מיליארד שקל לכ-496.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-8.8%. על פי סקירת מיטב בית השקעות שפורסמה אמש (שלישי), הצמיחה נבעה בחלקים שווים מהתשואה החיובית שתרמה עליית ערך של כ-20.3 מיליארד שקל וכניסת הכספים שהסתכמה בכ-20 מיליארד שקל, מה שהביא לצמיחה כוללת של כ-40.3 מיליארד שקל בנכסי התעשייה.
נאור כהן, מנהל קשרי יועצים במיטב בית השקעות מציין כי לאחר שבשנה שעברה הקרנות הפסיביות עקפו לראשונה את הקרנות האקטיביות המסורתיות בהיקף הנכסים המנוהל, ברבעון הראשון של השנה הן גם המגייסות הגדולות בתעשיית הקרנות עם גיוס כולל של כ-8.4 מיליארד שקל שנחלק בצורה די מאוזנת בין קרנות הסל שגייסו כ-4.3 מיליארד שקל לבין הקרנות המחקות אשר גייסו כ-4.1 מיליארד שקל.
בקרנות המחקות ובקרנות הסל הגיוס הגבוה ביותר נרשם בקטגוריה של מניות בחו''ל: 6.4 מיליארד שקל שמייצגים כ-76% מסך הגיוס של הקרנות הפסיביות. (כ- 1.8 מיליארד שקל בקרנות המחקות וכ-4.6 מיליארד שקל בקרנות הסל). קטגוריית אג''ח בארץ-חברות והמרה מסיימת את החודש עם גיוס גבוה של  כ-1.8 מיליארד שקל, הקרנות המחקות גייסו כ-1.1 מיליארד שקל וקרנות הסל הוסיפו כ-0.7 מיליארד שקל.
בקרנות הסל שאר הקטגוריות התאפיינו ביציאת כספים כאשר הפודה ביותר היא קטגוריית מניות בארץ עם פדיון כולל של כ-800 מיליון שקל, זאת חרף עליות השערים שנרשמו בשוק המניות במקומי, ואילו בקרנות המחקות הקטגוריה היחידה שפודה היא אג''ח בארץ-כללי עם פדיון של כ-80 מיליון שקל.
 
הקרנות הכספיות עם גיוס נאה של 7.7 מיליארד שקל כאשר רובו נכנס בחודש האחרון. הקרנות האקטיביות המסורתיות עוברות לגיוסים לאחר שבשנתיים האחרונות ידעו יציאת כספים מסיבית ומסכמות את הרבעון עם גיוס של כ-3.7 מיליארד שקל. עיקר הגיוס הגיע לקטגוריית אג''ח בארץ-כללי כשגייסה כ-2.1 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה