השוק

תמורת 145 מיליון שקל: שיכון ובינוי תמכור 40% ממעונות הסטודנטים

החברה שבשליטת נתי סיידוף חתמה על הסכם עקרונות למכירה עבור החברה הכלכלית של אוניברסיטת תל אביב. המהלך יוצא לפועל לאחר שהנכס הוצע למשקיעים מוסדיים, שביקשו ככל הנראה הנחה גבוהה יותר. שיכון ובינוי מתמודדת עם חוב פיננסי נטו של 10.3 מיליארד שקל, מה שהקל ככל הנראה על תנאי העסקה
מערכת ice | 
מעונות הסטודנטים בקמפוס ברושים, אוניברסיטת תל אביב (צילום ויקיפדיה)
חברת שיכון בינוי שבשליטת נתי סיידוף חתמה על הסכם עקרונות למכירה עבור החברה הכלכלית של אוניברסיטת תל אביב כ-40% מהשותפות שהקימה ומנהלת את מעונות הסטודנטים באוניברסיטה תמורת 145 מיליון שקל לפי שווי של כ-360 מיליון שקל. שיכון ובינוי דיווחה על הכנסות של 44 מיליון שקל ב-2023 מתפעול מעונות הסטודנטים. הפרויקט אמור היה לעבור לבעלות אוניברסיטת תל אביב ללא תשלום בספטמבר 2042.
​פרויקט מעונות הסטודנטים הוקם לפי הסכם זיכיון מיולי 2008 בין שיכון ובינוי לאוניברסיטת תל אביב, לצורך תכנון שיפוץ, בנייה, תפעול וניהול של מתחמי מעונות סטודנטים. על פי דיווח דה מרקר, עיקרי ההסכם שנחתם לתקופה של 25 שנה היא שיפוץ 237 דירות במתחם איינשטיין ובניית מתחם חדש (ברושים) שכולל 1,670 דירות ושטחים שמיועדים למסחר ולכיתות לימוד.
 
לפי פרטי ההסכם שדווחו בדה מרקר, שיכון ובינוי תקבל את שכר הדירה שישלמו הסטודנטים ואת שכר הדירה מהשטחים המסחריים. בנוסף, קיבלה החברה רשת ביטחון להבטחת 50% מההכנסות החזויות מהמיזם לפי התוכנית העסקית. שיכון ובינוי ואוניברסיטת תל אביב חתמו ביוני 2018 על תוספת להסכם, שלפיו החברה תבנה שלושה בניינים נוספים שיכללו 532 יחידות דיור (ברושים ג').
ביוני 2023 נחתמה תוספת נוספת, שכוללת תכנון ובניית בניין נוסף במתחם ברושים, שכולל שני אגפים בני עשר וחמש קומות, שיכללו 479 דירות. הערך הנוכחי, כשהוא מהוון בריבית של 6.1% של התשלומים השנתיים המינימליים שמובטחים לשיכון ובינוי לפי הסכמים אלו מאוניברסיטת תל אביב הוא 451 מיליון שקל.
 
לפיכך, נראה שאוניברסיטת תל אביב רכשה את הנתח של 40% ממעונות הסטודנטים בהנחה ביחס לערך הנוכחי הנקי של הפרויקט. בדה מרקר מרחיבים כי הסכם העקרונות בין אוניברסיטת תל אביב לשיכון ובינוי על רכישת 40% ממעונות הסטודנטים נחתם לאחר שהנכס הוצע למשקיעים מוסדיים, שביקשו ככל הנראה הנחה גבוהה יותר.
השלמת העסקה כפופה לקיומם של תנאים מתלים, כולל הסכמה על תנאים מסחריים מהותיים, ביצוע בדיקת נאותות וחתימה על הסכם מפורט. מימוש נתח מפרויקט מעונות הסטודנטים נעשה בהמשך לשורה של עסקות וגיוסי הון שנועדו לשפר את נזילותה של שיכון ובינוי שמתמודדת עם חוב פיננסי נטו של 10.3 מיליארד שקל נכון לסוף 2023, והצורך לפרוע תשלומי איגרות חוב בסכום כולל של 2 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה