נדל"ן ותשתיות

שיכון ובינוי הפסידה ברבעון הרביעי, אבל כמה הרוויחה ב-2023?

הרווח הנקי לשנת 2023 הסתכם לכ-310 מיליון שקל לעומת כ-84 מיליון שקל אשתקד, ההפסד הנקי לרבעון הרביעי הסתכם לכ-244 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-112 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
מערכת ice | 
תמיר כהן, יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי. הדמיה: גיא איגדרא אדריכלים (צילום סיון פרג')
שיכון ובינוי מציגה את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2023 ההכנסות לשנת 2023 הסתכמו לכ-8.236 מיליארד שקל, ההכנסות לרבעון הרביעי 2023 הסתכמו בכ-2.052 מיליארד שקל הרווח הגולמי לשנת 2023 הסתכם לכ-668 מיליון שקל, שיעור של כ-8% מההכנסות.
במקביל, הרווח הגולמי לרבעון הרביעי הסתכם בכ-190 מיליון שקל, שיעור של כ-9% מההכנסות הרווח התפעולי לשנת 2023 הסתכם לכ-771 מיליון שקל, שיעור של כ-9% מההכנסות הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה לשנת 2023 הסתכם לכ-288 מיליון שקל.
 
הרווח הנקי לשנת 2023 הסתכם לכ-310 מיליון שקל לעומת כ-84 מיליון שקל אשתקד, ההפסד הנקי לרבעון הרביעי הסתכם לכ-244 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-112 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי אמר היום: "האתגרים אשר עימם התמודד המשק הישראלי לאורך השנה כולה, ובמיוחד ברבעון הרביעי על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והשלכותיה, לא פסח ו גם על שיכון ובינוי. וכי החברה ממשיכה לפעול בהתאם לאסטרטגיה של התמקדות בעסקי הליבה והרחבת הפעילות בתחומים שבהם יש לשיכון ובינוי יתרון משמעותי. תמיר כהן הוסיף כי בכוונת הקבוצה להמשיך ולחזק את מעמדה האיתן בתחומי הנדל"ן, התשתיות, והאנרגיה תוך התמקדות בשווקי הפעילות המרכזיים בישראל, בארה"ב ובאירופה, שהם שווקים שבהם החברה פועלת בהצלחה מרובה". 
הוא גם הצהיר: "בכוונת החברה להמשיך ולנצל יתרונות אלו על מנת להמשיך ולהגדיל את שורת הרווח ולשפר את התוצאות הפיננסיות, זאת במקביל לשיפור באיתנותה הפיננסית ולצמצום ההתחייבויות שאינן מגובות בנכסים מניבים. עמית בירמן, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי הוסיף: "במהלך שנת ,2023 ובהתאם לתוכנית שהוצגה, הקטינה החברה באופן משמעותי את היקף החוב הפיננסי נטו ברמת הסולו של שיכון ובינוי. אנו צופים שבשנת 2024 לא תידרש החברה למחזר את חובותיה ברמת הסולו".
לסיום אמר: "בשנה האחרונה השלמנו בהצלחה יתרה את מכירת חלקנו בפרויקט כביש האגרה בטקסס ואנו בתהליך להכנסת שותפים לשלוש חברות הזכיין בפרויקטים הביטחוניים, תהליך אותו אנו מצפים להשלים במהלך החודשים הקרובים, ועל ידי כך להמשיך ולהפחית את המינוף. אנו מפנים כעת את מירב המשאבים הניהוליים לשיפור עסקיה השוטפים של הקבוצה בדגש על הגדלת היקפי הפעילות בארה"ב והקטנת ההיקפים במדינות שבהן רמת הסיכון העסקי גבוהה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה