השוק

ארה"ב בסיוע ענק לישראל: 26 מיליארד דולר ברקע ההסלמה מול איראן

בית הנבחרים אישר סיוע ענק של 26 מיליארד דולר לישראל, כעת זה עובר לסנאט להכרעה סופית
מערכת ice |  2
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
רק לפני כמה חודשים, בית הנבחרים האמריקאי אישר ברוב של 226 תומכים מול 196 מתנגדים את העברת הסיוע לישראל בסך 14.3 מיליארד דולר. הערב (שבת), אישר בית הנבחרים סיוע ענק של 26 מיליארד דולר לישראל, כעת זה עובר לסנאט להכרעה סופית.
עוד 60.8 מיליארד יועברו לאוקראינה, יחד עם טייוואן מדובר בסיוע בסך 95 מיליארד דולר. החבילה המיועדת לישראל מיועדת בין היתר עבור מערכות ההגנה השונות, חידוש מוצרי הגנה ושירותים ביטחוניים הניתנים לישראל, רכישה של מערכות נשק מתקדמות וגם עבור סיוע הומניטרי.
מאז מתקפת החמאס באוקטובר האחרון, הדמוקרטים תומכים בסיוע לישראל, אך התנו זאת גם בהעברת סיוע לאוקראינה, בעוד רבים מקרב הרפובליקנים מתנגדים להעברת סיוע נוסף לאוקראינה בשל משך הלחימה מול רוסיה, המתנהלת כבר שנה וחצי. הנשיא ג'ו ביידן הכריז לפני מספר שבועות על כוונה לקדם סיוע לישראל ואוקראינה בשווי 106 מיליארד דולר.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין על אישור חבילת הסיוע האמריקני: "מברך על אישור חבילות הסיוע בקונגרס, ובתוכם חבילת הסיוע לישראל ולאוקראינה. אני מקווה לאישור מהיר בסנאט ואז בבית הלבן על מנת שנוכל להמשיך בבניין הכח ובהעלאת המוכנות שלנו במלחמה הצודקת שלנו מול איראן ושלוחות הטרור שלה. אוקראינה וישראל עומדות בחזית המלחמה בציר הרשע של רוסיה ואיראן וניצחון שלנו הוא ניצחון לעולם החופשי כולו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    26 מיליארד כוללים 17 מיליארד לישראל ו9 מיליארד לעזה. (ל"ת)
    בעצם 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דרדלה, אה? דביל. אין על נתניהו. (ל"ת)
    מה נעשה אחריו? 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור