השוק

קרן המטבע: מצפים מאופ"ק להגדיל את קצב הפקת הנפט ביולי

בקרן המטבע מעריכים שמדינות אופ"ק פלוס ובראשן ערב הסעודית יגדילו בקרוב את קצב הפקת הנפט מה שיאיץ את קצב הצמיחה שם ויעודד את הצמיחה העולמית אחרי כמעט שנה של זעזועים
ניצן כהן | 
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
מחיר הנפט יורד לכמעט 82 דולר לחבית בעיקר בשל העובדה שהמתיחות בין ישראל לאיראן מתפוגגת וזאת למרות שעסקה לשחרור החטופים ולסיום המלחמה במזרח התיכון לא נראית קרובה. בקרן המטבע העולמי מעריכים שערב הסעודית תגביר את המעורבות שלה ביצירת סביבה מקרו כלכלית יציבה יותר וזה אומר להגדיל את קצב הפקת הנפט.
בקרן המטבע הבינלאומי אומרים שהנחת העבודה שלהם היא שהחל בשנה הבאה (2025) הכלכלה העולמית תתחיל לצאת מהמשבר הגדול שהחל באוקטובר 2023 כשהחלה המלחמה בישראל וגרמה לשיבושים משמעותיים בסחר העולמי בחלקו הארי עובר דרך תעלת סואץ מה שחושף אותו למתקפות של החות'ים.
 
באופן עקרוני הנחת העבודה היא שהרגיעה בחילופי המהלומות בין ישראל לאיראן והמעורבות של הקואליציה המערבית ביצירה סביבה יציבה יותר יביאו לכך שמדינות אופ"ק פלוס ובעיקר ערב הסעודית יגבירו את קצב הפקת הנפט כך שהמחירים אם לא ירדו לפחות יתקבעו ברמות הנוכחיות וזה יאפשר למערב לחזור לצמיחה ולסביבת אינפלציה סבירה יותר שתאפשר בתורה הורדת ריביות בעולם וחזרה לצמיחה.
נזכיר כי בימי המתיחות הגדולים לקראת מתקפה איראנית על ישראל השיח בשווקים היה שהנפט צפוי להגיע לרמות של 100 דולר לחבית והנפט כידוע הוא מחולל אינפלציה משמעותי. כרגע כאמור, הנפט חוזר לרמות קרובות ל-80 דולר ואם אכן ערב הסעודית תגביר את קצב הפקת הנפט הרי שהסביבה הכלכלית הגלובלית תוכל להתחיל להיערך לריבאונד (או סוג שלו) כבר ב-2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה