השוק

18 חודשי מאסר וקנס של מיליון דולר: איש העסקים המוערך מסתבך

בעקבות ניפוח הכנסות של הדפסין, על מנכ"ל החברה לשעבר מניש לצ'וואני נגזר עונש מאסר של 18 חודשים. מלבד זאת, בית המשפט החליט להטיל עליו קנס בסך מיליון דולר ושלוש שנים שבהן הוא יידרש להישאר בפיקוח לאחר שחרורו

מערכת ice |  4
צילום shutterstock
איש העסקים מניש לצ'וואני, אשר שימש כמנכ"ל הדספין, הסתבך לאחר שהחליט לנפח את הכנסותיה ונתוניה הכספיים של החברה בכדי להרשים את המשקיעים ולהציג להם ביצועים גבוהים.
אותה התנהלות בעייתית העניקה סיוע משמעותי לחברה – זו גייסה יותר מ-100 מיליון דולר בין השנים 2017 ל-2020 ממשקיעים מוכרים, ביניהם דל קפיטל, גוגל וטייגר גלובל. לאחר גיוס משמעותי בשנת 2020, הדספין קיבלה שווי של 1.1 מיליארד דולר ובכך הפכה ליוניקורן
אותה הסתבכות החלה לאחר שהניפוחים התגלו ולצ'וואני פוטר מתפקיד המנכ"ל על ידי דריקטוריון החברה ונגדו הוגש כתב אישום. לאחר שבחודש אפריל הוא הודה בשלושה סעיפים הונאה בניירות ערך והונאה באמצעים דיגטיליים, בשישי שעבר החליט בית המשפט בקליפורניה לגזור על איש העסקים ומנכ"ל הדספין לשעבר עונש מאסר של 18 חודשים. מלבד זאת, החליט בית המשפט להטיל עליו קנס בסך מיליון דולר ושלוש שנים שבהן הוא יידרש להישאר בפיקוח לאחר שחרורו. 
אחת מהפעולות הבעייתיות של איש העסקים ומנכ"ל הדספין נגעה בהחלטתו שלא למנות סמנכ"ל כספים לחברה. מניש ולצ'וואני דחה מספר דרישות מצד משקיעים למנות איש מקצוע כזה, ובמקום זאת החליט כי הוא ינהל את העניינים הכספיים של הדספין עם רואת חשבון שעבדה בדרך כלל מהבית. בנוסף לכך, דווח כי התרבות הארגונית בחברה התאפיינה בהתעמרות לעובדים ופיטורים שנערכו על ידיו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חוק זה חוק. (ל"ת)
    אזרח 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עונשים באמריקה קשים בענייני הונאת הון
    אזרח 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם בעניי עבירות מכס העונש חמור.
    סגור
  • 2.
    ישראל רחמנים בני רחמנים .רק על עשירים (ל"ת)
    צ.ח 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ובישראל??? חודשיים על תנאי
    יוסיפון 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק בארה"ב ובאירופה,בית המשפט גוזר עונשים מרתיעים,ואצלנו ,גן עדן לעבריינים
    סגור