השוק

אימג'סאט השלימה קבלת מימון בנקאי לעסקת רכישת לוויין מהתעשייה האווירית

אימג'סאט שעוסקת באחד התחומים החמים ביותר בכלכלה מאז האסון של ה-7 באוקטובר, השלימה קבלת מימון בנקאי של 20 מיליון דולר, מה שיאפשר לה להעביר את הכסף לתעשייה האווירית עבור לוויין שרכשה ממנה
ניצן כהן | 
לווין (צילום pixabay)
אימג'סאט שנמצאת בבעלות משותפת של פימי, התעשייה האווירית, אלטשולר שחם ובנק דיסקונט, השלימה קבלת מימון בנקאי של 40 מיליון דולר שיאפשר לה להעביר את התשלום לתעשייה האווירית עבור לווין צילום מודיעיני שרכשה ממנה.
אם כן, מאז חודש מרץ האחרון פועלת החברה להשיג את המימון הבנקאי הנדרש כדי להעביר את הכסף לתעשייה האווירית והיום הושלם המהלך. החברה לא ציינה מאיזה בנק קיבלה את המימון אבל מדובר בשתי הלוואות שלקחה החברה כדי לשלם את התמורה עבור הלווין.
ההלוואה כאמור נלקחה בשתי מנות כשהמנה האחרונה נסגרה הבוקר במסגרתה קיבלה אימג'סאט אשראי בנקאי למשך שנתיים, מה שישלים אשראי נוסף שקיבלה לפני חודשיים.
אימג'סאט עוסקת כאמור בתחום הלוויינים שנועדו לצורכי מערכת הביטחון. הלווינים של החברה נחשבים לבעלי יכולת צילום ברזולוציה גבוהה מהמקובל בתעשייה כשהלקוחות שלה הם גופי ביטחון ברחבי  העולם. 
מבנה הבעלות באימג'סאט הוא מעניין וכולל את התעשייה האווירית שמחזיקה ב-30% מהחברה, קרן פימי שמחזקיה בקצת פחות מ-30%, אלטשולר שחם שמחזיקה בכ-20% מהחברה ובנק דיסקונט שמחזיק בקצת יותר מ-11% ממנה.
אימג'סאט עוד לא פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של השנה אולם דוחות הרבעון הרביעי של השנה שעברה מגלים כי החברה נמצאת במומנטום בסך הכל חיובי מה שהביא את המניה לראלי של יותר מ-33% מתחילת השנה. את הרבעון הרביעי של 2023 היא סיימה אם הכנסות של 57 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-10 מיליון  שקל ורווח נקי של יותר מ-5 מיליון שקל.
החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 853 מיליון  שקל כשהיקף המאזסן שלה עומד על סדר גודל של מיליארד שקל וההון  העצמי שלה מסתכם ב-606 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה