השוק
רמי לוי, שופרסל, ויקטורי וקרפור נשארות לבד: זו ההחלטה שהתקבלה
?אושר בקריאה טרומית בכנסת: תשונה בחוק ההגדרה ל"קמעונאי גדול" רק למי שמחזיק ב-28 חנויות לפחות, במקום 3 חנויות כקבוע בחוק כיום
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם של חבר הכנסת ינון אזולאי. 16 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע לשנות את התנאים להגדרת קמעונאי כקמעונאי גדול. ראשית, מוצע לקבוע שקמעונאי גדול הוא קמעונאי המחזיק ב-28 חנויות לפחות, במקום 3 חנויות כקבוע בחוק כיום (או לחלופין בחנות מקוונת, חלופה הקיימת בחוק בנוסחו הנוכחי). רשתות כמו רמי לוי שיווק השקמה, שופרסל, ויקטורי, קרפור ועוד ייכללו.
עוד מוצע לשנות את סכום מחזור המכירות הנדרש לצורך ההגדרה, מ-277 מיליון שקל ל-900 מיליון שקל. בנוסף, מוצע לקבוע שספק המעסיק עובדים במתחמי חנויות הפארם, העוסקים בשיווק בשמים או מוצרי איפור וטיפוח שהוא מספק, וכן עובדים העוסקים בסידור מצרכים אלו בחנויות הפארם, לא ייחשב כמי שהעביר תשלום לקמעונאי.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהתאם למגמות הכלכליות העדכניות, מאפיינים ענפיים, צרכי עסקים מתפתחים ומימוש מטרת חוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם, התשע"ד–2014, שהיא הגברת התחרות והפחתת מחירי הצרכן, מוצע, לעדכן את הגדרת "קמעונאי גדול" בחוק כך שתשקף את ההיקפים הכלכליים של עסקים קמעונאיים גדולים כיום.
עוד ב-
על מנת להגביר תחרות, חשוב לאפשר לעסקים מתפתחים להגיע להיקפים סבירים ויחסיים מבחינת מספר הסניפים ומחזור המכירות, על מנת שיוכלו להתחרות עם הקונצרנים הגדולים הפועלים בשוק. במציאות הנוכחית, כאשר רשתות מובילות בשוק מפעילות עשרות רבות ואף מאות סניפים, ומציגות מחזורי מכירות של מיליארדי שקלים בשנה, סף הכניסה למגבלות החוק של 3 סניפים בלבד עם מחזור מכירות של כ-277 מיליון שקלים בשנה, מכבידה מאוד על עסקים מתפתחים לצמוח ולהתחרות בשוק מול רשתות ענק ומקשה על הגברת התחרות במשק והפחתת מחירי הצרכן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



