השוק

ספוטיפיי: שיאים במספר המנויים ובהכנסות - אז למה המניה נופלת?

ענקית הסטרימינג רשמה ברבעון הראשון של 2025 שיא במספר המנויים ובהכנסות תפעוליות | מניית החברה צנחה בכ-3% לאחר פרסום הדוחות
שרון בירקמן | 
מניית ספוטיפיי (צילום shutterstock)
ספוטיפיי פתחה את 2025 עם שיאים במספר המנויים ובהכנסות תפעוליות. מספר המנויים בתשלום צמח ב-12% והגיע ל-268 מיליון – העלייה הגבוהה ביותר לרבעון ראשון מאז 2020. מספר המשתמשים החודשיים הפעילים (MAUs) עלה ל-678 מיליון, עלייה של 10% לעומת השנה שעברה. ההכנסות הכוללות צמחו ב-15% ל-4.2 מיליארד אירו, והרווח התפעולי הסתכם ב-509 מיליון אירו. שולי הרווח הגולמי עלו בכ-4 נקודות אחוז והגיעו ל-31.6%.
למרות התוצאות, מניית ספוטיפיי צנחה ביותר מ-3% לאחר פרסום הדוחות בשל תחזית מאכזבת לרבעון השני. החברה צופה 689 מיליון משתמשים חודשיים פעילים – פחות מהתחזיות שעמדו על כ-694 מיליון. גם התחזיות לרווח תפעולי ולשולי רווח גולמי לרבעון הבא היו נמוכות מהציפיות.
ספוטיפיי דיווחה בפברואר על שנת רווחיות מלאה ראשונה (2024) ועל שיאים רבעוניים בהכנסות, רווח תפעולי, שולי רווח ותזרים מזומנים חופשי. המניה טיפסה בשנה האחרונה בכ-105%, לאחר שנגעה בשפל ב-2022.
העלייה החדה בשווי המניה לוותה בשינויים משמעותיים במבנה החברה – פיטורים מאסיביים, שינויים בהנהלה הבכירה וצמצום השקעות בתחום הפודקאסטים. החברה הוציאה כ-1 מיליארד דולר על התחום בין 2019 ל-2021, אך מאז קיצצה בעלויות והתמקדה בתוכן נבחר, אם כי לא זנחה את התחום לחלוטין. ברבעון האחרון דיווחה כי שילמה מעל 100 מיליון דולר ליוצרי פודקאסטים ברחבי העולם, כולל שמות בולטים כמו ג'ו רוגן ואלכס קופר.
המאמצים לשפר את שולי הרווח נמשכים. באירוע המשקיעים של 2022 הציבה החברה יעד שאפתני לזמנו של 30%-35% לשולי הרווח הגולמי. העלייה המיוחלת הגיעה בזכות העלאות מחירים והשקת חבילות חדשות הכוללות מוזיקה, פודקאסטים וספרים מוקלטים. ברבעון הראשון שולי הרווח עמדו על 31.6%, ירידה קלה מהרבעון הקודם אך עדיין מעל הציפיות. התחזית לרבעון הבא עומדת על 31.5%, מעט מתחת לציפיות השוק.
תחום הפרסום צפוי להיות מרכזי בהמשך, במיוחד על רקע סביבת המאקרו המאתגרת. הכנסות מפרסום מהוות כ-12% מהכנסות החברה. ברבעון הראשון השתמשו למעלה מ-10,000 מפרסמים בכלי הפרסום החדשים של החברה – עלייה של 21% משנה לשנה, והפעם הראשונה שבה רבעון ראשון עוקף את הרביעי במספר המפרסמים הפעילים. התחום צמח ב-5% במונחים ניטרליים למטבע. בניכוי השפעות קצרות טווח, הצמיחה הייתה דו-ספרתית נמוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה