השוק

פריון: ההכנסות ברבעון צנחו ב-43% - מה החברה צופה להמשך השנה?

חברת האד-טק פריון פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון של 2025 עם ירידה בהכנסות הכוללות והפסד רבעוני נקי, אך עדכנה תחזיות כלפי מעלה. המנכ"ל טל יעקובסון: "שיפור ניכר במנועי הצמיחה המרכזיים"
מערכת ice |  1
טל יעקובסון (צילום אוהד דיין)
פריון נטוורק, המפתחת פתרונות טכנולוגיים לפרסום דיגיטלי, פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון של 2025 עם ירידה בהכנסות וברווח, לצד האצה בצמיחה בתחומי הליבה האורגניים שלה. החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזית ההכנסות וה-EBITDA המתואם לשנה כולה.
הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-89.3 מיליון דולר, ירידה של 43% לעומת הרבעון המקביל ב-2024. ההכנסות מפעילות הפרסום ירדו ב-8% ל-69.7 מיליון דולר והיוו 78% מסך ההכנסות. הירידה בסקטור מיוחסת בעיקר לירידה של 28% בהכנסות מערוץ ה-Web. ההכנסות מפעילויות החיפוש צנחו ב-76% ל-19.6 מיליון דולר, והיוו 22% בלבד מהכנסות החברה, לעומת 52% ברבעון הראשון של 2024. הירידה נבעה משינויים שביצעה מיקרוסופט במנוע החיפוש בינג בשנה שעברה.
מנועי הצמיחה האורגניים רשמו עליות. ההכנסות מפרסום דיגיטלי חוץ ביתי זינקו ב-80% ל-17.4 מיליון דולר והיוו 19% מההכנסות, לעומת 6% בלבד ברבעון המקביל. ההכנסות מטלוויזיות חכמות עלו ב-31% ל-10.7 מיליון דולר (12% מההכנסות לעומת 5% ברבעון המקביל). ההכנסות ממדיה קמעונאית (הכוללות טלוויזיות חכמות, פרסום דיגיטלי חוץ ביתי וערוצים נוספים) זינקו ב-33% ל-19.8 מיליון דולר והיוו 22% מההכנסות לעומת 9% אשתקד.
ההכנסות בניכוי עלויות מדיה (TAC) הסתכמו ב-39.7 מיליון דולר, ירידה של 34% לעומת 60.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור עלויות המדיה עמד על 56% מההכנסות, לעומת 62% ברבעון המקביל. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נבע מהירידה בפעילות החיפוש והמעבר לערוצי פרסום רווחיים יותר.
ההפסד הנקי (GAAP) עמד על 8.3 מיליון דולר לעומת רווח של 11.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 171%. ההפסד כלל עלויות רה-ארגון בסך 1.3 מיליון דולר, כחלק מיישום אסטרטגיית Perion One. הרווח הנקי (Non-GAAP) עמד על 5.4 מיליון דולר, ירידה של 76% לעומת 22.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-1.8 מיליון דולר, ירידה של 91% לעומת 20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר ב-2% מההכנסות או 5% מההכנסות בניכוי עלויות מדיה, לעומת 13% ו-34% בהתאמה בשנה שעברה. ההפסד למניה (GAAP) מדוללת עמד על 0.19 דולר לעומת רווח של 0.24 דולר ברבעון המקביל, ירידה של 179%. הרווח למניה (Non-GAAP) עמד על 0.11 דולר לעומת 0.44 דולר, ירידה של 75%.
תזרים המזומנים התפעולי היה שלילי ועמד על 7.1 מיליון דולר לעומת תזרים חיובי של 6.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, שינוי של 202%. פריון סיימה את הרבעון הראשון עם יתרת מזומנים, פיקדונות ובטוחות סחירות של 358.5 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת 373.3 מיליון דולר בסוף 2024.
החברה העלתה את התחזית השנתית שלה לשנת 2025 ההכנסות ינועו בטווח של 430 ל-450 מיליון דולר, ה-EBITDA המתואם יעמוד בין 44 ל-46 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם מהכנסות בניכוי עלויות מדיה צפוי להסתכם בכ-22%.
דירקטוריון החברה הרחיב את תוכנית הרכישה העצמית מ-75 מיליון דולר ל-125 מיליון דולר. במהלך הרבעון הראשון רכשה פריון 0.8 מיליון מניות בסכום של 6.5 מיליון דולר. לאחר מכן, עד ל-12 במאי, רכשה החברה עוד 3 מיליון מניות בסכום של מעל 26 מיליון דולר, והגיעה לסך מצטבר של כ-79.3 מיליון דולר מתוך התוכנית.
כזכור, בפברואר האחרון החברה השיקה את פלטפורמת Perion One, שתאחד את המותגים והטכנולוגיות של החברה לפלטפורמה מתקדמת. תתמוך במעמדה של החברה כשותפה מועדפת בקרב מותגים, סוכנויות וקמעונאים בענף הפרסום הדיגיטלי. החברה הודיעה על שיתוף פעולה חדש עם פלטפורמת הפרסום The Trade Desk שמטרתו להרחיב את היקף המפרסמים והקמפיינים. בנוסף, השקת צ’אטבוט מבוסס בינה מלאכותית הניבה תוצאות חיוביות, ובכלל זה גידול דו-ספרתי במעורבות המשתמשים וביעילות הפרסום.
עוד הודיעה החברה על רכישת Greenbids, פלטפורמת בינה מלאכותית מתקדמת המפתחת אלגוריתמים ייעודיים לשיפור ביצועי קמפיינים בפרסום בפלטפורמות סגורות (Walled Gardens) כמו יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם, וכן בפלטפורמות פרוגרמטיות מובילות כמו Google DV360 ו-The Trade Desk. Greenbids מביאה איתה פורטפוליו לקוחות הכולל למעלה מ-80 מותגים בולטים, בהם Spotify, פורד ו-Accor. להערכת החברה, הרכישה תשפיע לחיוב על ההכנסות וה-EBITDA המתואם כבר במהלך השנה הנוכחית ותחזק את נאמנות הלקוחות לאורך זמן.
טל יעקובסון, מנכ״ל פריון: "מנועי הצמיחה המרכזיים שלנו - פרסום דיגיטלי חוץ ביתי, טלוויזיות חכמות ומדיה קמעונאית - השיגו שיפור ניכר בהשוואה לאשתקד. בעזרת הצוות הניהולי המוביל של החברה, אנו ממוקדים בהשגת הזדמנויות צמיחה ונתח שוק תוך הרחבת ההיצע של פלטפורמת Perion One. אני מאמין כי שנת 2025 תביא עמה התפתחויות משמעותיות עבור פריון, כאשר אנו מעשירים בהדרגה את המרכיבים החשובים ליכולותינו הקיימות באמצעות רכישות אחראיות ומיקוד מאמצי המחקר והפיתוח בפתרונות מבוססי בינה מלאכותית".
עוד אמר יעקובסון כי "מוקדם יותר היום הודענו על רכישת Greenbids, המספקת פתרונות בינה מלאכותית למותגים מובילים. מינוף היכולות האלגוריתמיות ייעודיות של Greenbids תאפשר לנו להרחיב את השוק הפוטנציאלי הכולל (TAM) של החברה, במיוחד בתוך 'מערכות סגורות' (Walled Gardens) כגון רשתות חברתיות, ולהשיג עמדה טובה יותר בשוק הפרסום מבוסס הביצועים המתאפיין בצמיחה גבוהה. כשותפה מהימנה של כמה ממותגי הצריכה וסוכנויות הפרסום הידועים בעולם, אנו מאמינים כי פלטפורמת Perion One תיצור הזדמנויות משמעותיות להרחבת יכולות שימור הלקוחות שלנו, להשגת חוזים לתקופה ארוכה יותר, לרכישת לקוחות בקנה מידה גדול יותר, והגדלת ההכנסה החוזרת ללקוח וכתוצאה מכך למבנה עסקי יעיל יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמשיכו לפמפם את המשבר שהיה עם מייקרוסופט
    באבו 05/2025/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשוק ההון הפנים לעתיד ופריון חברה צומחת
    סגור