השוק

הראל ויזל הפסיד 4.4 מיליון שקל ב-3 חודשים: מה הסיבה?

בתקופת הדו"ח הראשון של 2025 ריטיילורס רשמה הפסד בסך של כ-4.4 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-16.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בין הסיבות עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות, כתוצאה מגידול בהוצאות שכר, בין היתר, עקב כניסה לטריטוריות חדשות.
מערכת ice |  1
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי, shutterstock)
ריטיילורס מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2025. הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכמו בכ-525.9 מיליון שקל בהשוואה לכ-449.4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, גידול של כ-17%.
גידול זה נובע בעיקר מהגידול בשטחי המסחר במותגים השונים, מכניסה לפעילות בפרובינציה בריטיש קולומביה בקנדה החל מחודש מרץ 2024 וכן מרכישת קבוצת RPG האוסטרלית החל מחודש אפריל 2024, אשר קוזזה בחלקה מירידה במכירות בחנויות זהות בפעילויות נייקי ופוט לוקר ומצמצום חנויות של המותג דרים ספורט, עקב סגירת הפעילות.

ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, מכירות נייקי גדלו בכ-18.0% והסתכמו בכ-339.5 מיליון שקל, ומכירות פוט לוקר גדלו בכ-5.6% והסתכמו בכ-150.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-259.1 מיליון שקל (49.3% מהמחזור), בהשוואה לכ-230.6 מיליון שקל (51.3% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12.3%. גידול זה נובע מהגידול ברווח הגולמי של פעילויות נייקי ופוט לוקר. הרווח הגולמי בפעילות נייקי גדל בכ-13.2% והסתכם בכ-177.7 מיליון שקל. הרווח הגולמי בפעילות פוט לוקר גדל בכ-3.5% והסתכם בכ-71.0 מיליון שקל.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-4.1 מיליון שקל (0.8% מהמכירות) בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-34.3 מיליון שקל (7.6% מהמכירות) אשתקד, ירידה של כ-88%, אשר נובעת מעלייה בהוצאות מכירה ושיווק עקב גידול בשטחי המסחר, מעלייה בהוצאות פחת עקב הפחתת עודפי עלות שנוצרו מרכישת קבוצת RPG, וכן עקב עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות, כתוצאה מגידול בהוצאות שכר, בין היתר, עקב כניסה לטריטוריות חדשות.
בתקופת הדו"ח החברה רשמה הפסד תפעולי בנטרול 16IFRS בסך של כ-9.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח בסך של כ-24.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדו"ח החברה רשמה הפסד בסך של כ-4.4 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-16.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס מסר: ''גם בסביבה של שווקים משתנים, אנו פועלים מתוך ראייה ארוכת טווח, מזהים הזדמנויות מדויקות וממשיכים לחזק את השותפות עם נייקי, מותג הספורט המוביל בעולם. החברה דיווחה לאחרונה על כוונתה להתרחב  בגרמניה, שוק בעל פוטנציאל צמיחה מהותי, שבמסגרתו צפויות להיפתח 15-30 חנויות בשלוש השנים הקרובות ומהווה שלב משמעותי נוסף בהתרחבות הגלובלית של החברה וביישום התוכנית האסטרטגית שלנו. אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתוכניות העבודה, הכוללות התרחבות לטריטוריות חדשות, העמקת הפעילות בשווקים הקיימים, חיזוק השותפויות האסטרטגיות ובחינה שוטפת של הזדמנויות נוספות ליצירת ערך, כחלק ממעמדנו כשחקן גלובלי מוביל בזירה הקמעונאית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוי ווי
    סוסו 05/2025/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רחמים עליו
    סגור