השוק

בנייקי מתכוננים לעליית מחירים: זה המחיר החדש של מוצרי החברה

בעקבות ירידה משמעותית במכירות, חברת נייקי מודיעה על עליית מחירים ועל חזרתה למכור מוצרים דרך אמזון
מערכת ice | 
נייקי (צילום unsplash)
חברת "נייקי" הודיעה כי תעלה את מחירים של חלק ממוצריה החל מהשבוע הבא, ובמקביל תחזור למכור דרך "אמזון" לראשונה מאז שנת 2019. על פי הודעת החברה, העלאות המחירים יחולו על ביגוד וציוד ספורט למבוגרים, כאשר המחירים יתייקרו בין 2-10 דולר. מוצרים שמחירם נע בין 100-150 דולר יתייקרו ב-5 דולר. 
לעומת זאת, מוצרים שמחירם נמוך מ-100 דולר לא יתייקרו כלל, ונעליים שמחירן מעל 150 דולר יתייקרו עד 10 דולר. הדגם הפופולרי ה-Air Force 1 שמחירו עומד על 155 דולר לא צפוי להתייקר בכלל.
בפרסום בסוכנות הידיעות רויטרס, נייקי ציינה כי היא נוהגת לבצע התאמות מחירים כחלק מתכנון עונתי קבוע. ההחלטה על העלאות המחירים מתקבלת בזמן קריטי לקראת עונת הקניות לפני החזרה ללימודים, אך החברה הדגישה כי לא תעלה מחירים על המוצרים שמיועדים לילדים.
עליית המחירים של החברה מגיעה על רקע ירידה במכירות, ומאחר וחלק משמעותי מהייצור של נייקי נעשה בסין ובווייטנאם, מה שהופך אותה לרגישה לשינויים גיאו-פוליטיים ולתנודות במחירי הייצור וההובלה.
החזרה של נייקי לאמזון מהווה צעד אסטרטגי שנועד להרחיב את נגישות המותג לקהל רחב יותר, לאחר שנים בהן העדיפה למכור דרך ערוצי הפצה ישירים. השילוב בין העלאות מחירים לחידוש שיתוף הפעולה עם אמזון עשוי להעיד על מאמץ לאזן בין שיפור הרווחיות לבין הגברת נוכחותה הדיגיטלית של החברה בשוק האמריקאי.
כזכור, בתחילת החודש קמעונאים וקבוצות סחר באמריקה שלחו מכתב לבית הלבן בבקשה לקבל פטור מתוכנית המכסים, בטענה שהם "איום קיומי" לענף. לדבריהם: "חברות רבות אשר מייצרות נעליים במחיר סביר למשפחות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית אינן יכולות לספוג תעריפים גבוהים כל כך. ללא הקלה מיידית במכסים הן פשוט יסגרו"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה