השוק

המהלך הענק של קבוצת ברנד: זו החברה שמצטרפת לקונצרן

לקראת הפיצול ורישומה העצמאי למסחר, לודן-טק מציגה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות ובשורת הרווח. זו תהיה החברה הציבורית הרביעית של קבוצת ברנד. יו"ר קבוצת ברנד: "השוק הבטחוני רותח"
מערכת ice | 
מניות (צילום shutterstock)
לודן-טק, חטיבת הטכנולוגיה והביטחון של לודן הנדסה, פרסמה טיוטת תשקיף ראשונה לקראת פיצולה ורישומה העצמאי למסחר בבורסה בתל אביב. במסגרת התשקיף החברה חושפת לראשונה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2024 ולרבעון הראשון של 2025, עם שיפור ניכר בכלל המדדים המרכזיים.
הכנסותיה של לודן-טק בשנת 2024 הסתכמו בכ-212.4 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת כ-174.7 מיליון שקל בשנת 2023. מגזר המערכות הביטחוניות רשם את הזינוק החד ביותר, עם הכנסות של 93 מיליון שקל – צמיחה של כ-60% לעומת 58.3 מיליון שקל בשנה שקדמה לה. מגזר הטכנולוגיה צמח בשיעור מתון של 3%, עם הכנסות של 119.4 מיליון שקל לעומת 116.4 מיליון שקל בשנת 2023.
ברמת הרווחיות, הרווח התפעולי הסתכם בשנת 2024 ב-23.5 מיליון שקל, עלייה של 52% לעומת 15.5 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) עלה ב-42% והגיע ל-27 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל בשנה הקודמת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח ב-51% והסתכם ב-16.5 מיליון שקל, לעומת 10.9 מיליון שקל בשנת 2023.
הונה העצמי של לודן-טק, נכון ל-31 בדצמבר 2024, עמד על 90.9 מיליון שקל – גידול של 7.2% לעומת 84.8 מיליון שקל בסוף 2023.
ברבעון הראשון של 2025 המשיכה לודן-טק במגמת הצמיחה, עם הכנסות של 49.4 מיליון שקל – עלייה של 10.3% בהשוואה ל-44.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הרווח הנקי ברבעון זה הסתכם ב-1.6 מיליון שקל.
לודן-טק פועלת כיום בשני תחומים עיקריים. במגזר המערכות הביטחוניות, החברה עוסקת באפיון, תכנון, ייצור ותפעול של מערכות בדיקה ובלוני תצפית עבור גורמי ביטחון, כולל פתרונות בתחומי ההגנה ההיקפית והמודיעין. במקביל, מגזר הטכנולוגיה של החברה מתמקד בפיתוח מערכות כרטוס ממוחשבות לתחבורה ציבורית, מערכות בקרה תעשייתיות, פתרונות לבקרת מבנה והתייעלות אנרגטית, ואבטחת מידע בתשתיות קריטיות.
לפי טיוטת התשקיף, מנועי הצמיחה העתידיים של החברה כוללים בין היתר הסכמים לתחזוקת קווי הרכבת הקלה בירושלים (הקו האדום והקו הירוק) החל משנת 2027, לצד גידול מתמשך בביקושים בתחום הביטחוני ובשירותים ארוכי טווח לתחבורה ציבורית.
מהלך הפיצול אושר עקרונית על ידי דירקטוריון לודן הנדסה בנובמבר 2024 וצפוי לצאת לפועל כבר בחודש הבא. בעלי המניות של לודן הנדסה יקבלו מניות של לודן-טק במסגרת דיבידנד בעין, כך שכל בעל מניה יקבל שתי מניות – אחת של לודן הנדסה ואחת של לודן-טק – לפי יחס של 63% לטובת לודן הנדסה ו-37% ללודן-טק, בהתבסס על ההון העצמי של כל אחת מהחברות.
עם השלמת הפיצול, תהפוך לודן-טק לחברה ציבורית רביעית תחת קבוצת ברנד, לצד חברת האם ברנד (בתחומי התשתיות, ההקמות והמערכות), לודן הנדסה (בשירותי הנדסה בארץ ובחו"ל) וברנד אנרגיה (סולטרה) העוסקת בייזום פרויקטי אנרגיה מתחדשת באירופה. קבוצת ברנד תחזיק ב-44.9% ממניות לודן-טק לאחר הפיצול ותוסיף להחזיק ברוב החברות שבקונצרן הציבורי הצומח שלה.
לירן גלעדי, יו"ר ומבעלי קבוצת ברנד: "קבוצת ברנד ממשיכה ביישום תכניות העבודה, גם בכל הקשור למיקוד של החברות הבנות. הפיצול של לודן-טק מלודן הנדסה הינו מהלך חשוב, שיאפשר ללודן-טק להתמקד בשני תחומי פעילות ייחודיים – התחום הטכנולוגי והתחום הביטחוני - שהינם תחומי פעילות נפרדים ועצמאיים ביחס לפעילות ההנדסה המסורתית של לודן. מנועי הצמיחה העיקריים של לודן-טק צפויים להיות חוזי שירות ארוכי טווח והסכמי אחזקה בתחום התחבורה הציבורית, בין היתר בעקבות הפעלת הקו האדום והירוק בירושלים, ולצד זאת, ביקושים גוברים וגדלים במגזר הביטחוני הרותח בעולם".
אבי ליבר, מנכ"ל לודן-טק: "לודן-טק מציעה כיום למשקיעים חשיפה לשני מגזרי פעילות צומחים: בתחום הטכנולוגיה, לודן-טק הינה החברה המובילה בתחום מערכות הכרטוס ברכבות הקלות בחוזים ארוכי טווח; והיא ספקית מובילה בתוכנות ניהול אנרגיה למפעלים תעשייתיים, לחברת חשמל וכדומה. לחברה תמהיל הכנסות מגוון, שנשען בעיקר על הסכמי שירותים והשכרה ארוכת טווח של תוכנות, עם הכנסה שוטפת. בתחום הבטחוני, החברה הינה מובילה במערכות מיגון באמצעות ארדן קונטרול טק, ומייצרת מוצרים כמו בלוני תצפית טקטיים להגנת גבולות ומערכות בקרה נוספות המשמשות לבדיקת מערכות הגנה ליירוט רקטות קצרות טווח וכלי טיס בלתי מאוישים. להערכתנו, הפעילות הביטחונית צפויה ליהנות בשנים הבאות מהסטת תקציבים גוברת, ברקע לאתגרים הגיאופוליטיים המקומיים והעולמיים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה