השוק

גולדמן זאקס שובר שיאים: המהלך שיחסוך לבנק מיליארדים?

גולדמן זאקס משיקה רשמית עוזר AI לאלפי עובדיו ומתייצב בשורה אחת עם הבנקים המובילים בעולם. האם ההשקעה העצומה בטכנולוגיה תניב רווחים אדירים?
רפאל בן זקרי | 
גולדמן זאקס (צילום unsplash, ויקיפדיה)
בנק ההשקעות גולדמן זאקס השיק השבוע באופן רשמי עוזר בינה מלאכותית חדש לשימוש כלל עובדי החברה, כך עולה ממזכר פנימי שהגיע לידי סוכנות רויטרס. מדובר בכלי מבוסס בינה מלאכותית גנרטיבית שתוכנן כדי לשפר את הפרודוקטיביות בתוך הארגון.
לפי המידע שפורסם, כ-10,000 מעובדי הבנק כבר עושים שימוש בפיילוט של הכלי, שנקרא GS AI Assistant. הגרסה הסופית שהושקה כעת תאפשר לעובדים לבצע מגוון משימות, בהן סיכום מסמכים מורכבים, ניסוח ראשוני של תכנים וניתוחי מידע.
המהלך של הבנק מציב אותו בשורה אחת עם בנקים מובילים נוספים שכבר שילבו פתרונות בינה מלאכותית בעבודתם. סיטיבנק מפעיל את Citi Assist ואת Citi Stylus, מיזמים המתמקדים בחיפוש מסמכים פנימיים ובסיכום תוכן, בהתאמה. מורגן סטנלי מפעיל צ'אטבוט המיועד ליועצים פיננסיים, ובנק אוף אמריקה מפעיל את Erica – עוזרת וירטואלית לניהול חשבונות פרטיים.
במקרים דומים, ההשקעה כבר מוכיחה את עצמה כלכלית: JPMorgan דיווחה כי כלי ה-AI שלה חסכו למעלה מ-1.5 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות. אם המגמה תחזור על עצמה גם עם גולדמן זאקס, הפוטנציאל של GS AI Assistant עשוי להסתכם גם הוא בהישגים דומים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה