השוק

הראל ויזל חוגג: המותג הבינלאומי זינק וכך גם החברה שלו

תוצאות נייקי לרבעון הרביעי עלו על הצפי: המכירות הגיעו ל-11.1 מיליארד דולר והרווח למניה עמד על 0.14 דולר. התגובה בוול סטריט הייתה מיידית - מניית נייקי זינקה ב-15%. הזכיינית הישראלית רשמה ירידה דרמטית של 17.7% במכירות נייקי, שהובילה להפסד רבעוני של 4.4 מיליון שקל אך כעת היא קופצת

מערכת ice | 
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס (צילום דימה טליאנסקי, shutterstock)
מניית ריטיילורס, הזכיינית הישראלית של נייקי הנמצאת בבעלותו של הראל ויזל, זינקה היום (ראשון) ב-12% במסחר בבורסה תל אביב. הזינוק המרשים מגיע בעקבות פרסום התוצאות הכספיות של נייקי העולמית לרבעון הרביעי של 2024, שהתבררו כטובות יותר מהתחזיות - ומדגימה פעם נוספת את התלות הגורלית של ריטיילורס בהצלחות ובכשלונות של חברת האם הגלובלית.
על פי נווית זומר מ-YNET נייקי העולמית מתמודדת כבר למעלה משנה עם אתגרים משמעותיים: ירידה במכירות, פגיעה בכוח המותג, והחלטות מוטעות של ההנהלה הקודמת שכללו הפסקת הפצה לקמעונאים קטנים. תחרות חדה מצד מותגים טרנדיים כמו ואנס, הוקה ואדידס הוסיפה לחץ נוסף על הענק האמריקאי. למרות זאת, התוצאות לרבעון הרביעי עלו על ציפיות האנליסטים: המכירות הגיעו ל-11.1 מיליארד דולר (ירידה של 12%) והרווח למניה עמד על 0.14 דולר לעומת תחזית של 0.13 דולר. התגובה בוול סטריט הייתה מיידית - מניית נייקי זינקה ב-15%. הזכיינית הישראלית רשמה ירידה דרמטית של 17.7% במכירות נייקי, שהובילה להפסד רבעוני של 4.4 מיליון שקל. 

כזכור, לפני כחודשיים ריטיילורס דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2025. הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכמו בכ-525.9 מיליון שקל בהשוואה לכ-449.4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, גידול של כ-17%.
גידול זה נובע בעיקר מהגידול בשטחי המסחר במותגים השונים, מכניסה לפעילות בפרובינציה בריטיש קולומביה בקנדה החל מחודש מרץ 2024 וכן מרכישת קבוצת RPG האוסטרלית החל מחודש אפריל 2024, אשר קוזזה בחלקה מירידה במכירות בחנויות זהות בפעילויות נייקי ופוט לוקר ומצמצום חנויות של המותג דרים ספורט, עקב סגירת הפעילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה