השוק
מנכ"ל חברת השילוח REDBOX: "יש לנו תכניות להתרחב למזרח אירופה"
שוחחנו עם מנכ"ל REDBOX, נמרוד מגידוב, על המודל שמאפשר להזמין מחו"ל בלי כאבי ראש, על מה מייחד את השירות – ולמה דווקא עכשיו זה הזמן הכי משתלם להזמין מארה"ב ואירופה
בזמן שחלק מהחברות פורשות מהמרוץ וחברות ענק כמו אמזון מפסיקות לפרקים לשלוח לישראל, יש מי שנכנס בדיוק לפער הזה – ומציב סטנדרט חדש. REDBOX, חברת בלדרות שפועלת תחת קבוצה לוגיסטית גדולה, מאפשרת לישראלים להזמין מאירופה וארה"ב דרך כתובת אישית במחסן, ומביאה את החבילה עד פתח הדלת – במהירות, במחיר משתלם, ובשירות שמתחייב למקצועיות. שוחחנו עם מנכ"ל REDBOX, נמרוד מגידוב, על איך זה עובד, מה מייחד אותם, ולמה דווקא עכשיו זו התקופה החזקה ביותר בשנה להזמין מחו"ל.
מה אתם עושים?
"אנחנו מובילים בתחום שילוח המשלוחים הגדולים – שייכים לקבוצת חברות שילוח. לפני כשלוש–ארבע שנים הקמנו את Redbox Parcel, חברת בלדרות. המודל שלנו הוא לספק כתובות באמסטרדם ובניו ג’רזי, שם יש לנו מחסנים. הלקוחות נרשמים לפלטפורמה שלנו, מקבלים כתובת באחד מהמחסנים, קונים באירופה או בארה"ב, שולחים את המוצרים לשם, ואנחנו דואגים להביא את זה עד לבית הלקוח בארץ".
"אנחנו מובילים בתחום שילוח המשלוחים הגדולים – שייכים לקבוצת חברות שילוח. לפני כשלוש–ארבע שנים הקמנו את Redbox Parcel, חברת בלדרות. המודל שלנו הוא לספק כתובות באמסטרדם ובניו ג’רזי, שם יש לנו מחסנים. הלקוחות נרשמים לפלטפורמה שלנו, מקבלים כתובת באחד מהמחסנים, קונים באירופה או בארה"ב, שולחים את המוצרים לשם, ואנחנו דואגים להביא את זה עד לבית הלקוח בארץ".
זה בעיקר אירופה וארצות הברית?
"נכון, המחסנים שלנו נמצאים באמסטרדם ובניו ג’רזי, וכך אנחנו מכסים את כל מערב אירופה ואת ארה"ב. במיוחד בתקופות שבהן חברות כמו אמזון מפסיקות לשלוח לישראל, אנחנו מאפשרים ללקוחות לאחסן את המוצרים אצלנו עד שהמשלוחים יחזרו לפעול"
"נכון, המחסנים שלנו נמצאים באמסטרדם ובניו ג’רזי, וכך אנחנו מכסים את כל מערב אירופה ואת ארה"ב. במיוחד בתקופות שבהן חברות כמו אמזון מפסיקות לשלוח לישראל, אנחנו מאפשרים ללקוחות לאחסן את המוצרים אצלנו עד שהמשלוחים יחזרו לפעול"
ומה לגבי קניות ממדינות כמו יוון? זה נפוץ?
"זה פחות נפוץ. יוון אמנם שייכת לאיחוד האירופי, אבל היא רחוקה יותר. יש מוצרים שזולים יותר בהולנד ויש כאלה ביוון, אבל ההפרשים קטנים – בדרך כלל כמה יורו בודדים. איטליה לרוב זולה יותר בגלל עלויות שילוח נמוכות יותר".
"זה פחות נפוץ. יוון אמנם שייכת לאיחוד האירופי, אבל היא רחוקה יותר. יש מוצרים שזולים יותר בהולנד ויש כאלה ביוון, אבל ההפרשים קטנים – בדרך כלל כמה יורו בודדים. איטליה לרוב זולה יותר בגלל עלויות שילוח נמוכות יותר".
יש משהו מיוחד במודל התמחור שלכם?
"כן, אנחנו מתמחרים לפי משקל קופץ של 100 גרם, לא בקילוגרמים שלמים. זה מאפשר לנו לדייק יותר במחיר ולהציע מחירים הכי נמוכים שאפשר – גם מבחינת גודל החבילה וגם מבחינת מחיר מוחלט".
"כן, אנחנו מתמחרים לפי משקל קופץ של 100 גרם, לא בקילוגרמים שלמים. זה מאפשר לנו לדייק יותר במחיר ולהציע מחירים הכי נמוכים שאפשר – גם מבחינת גודל החבילה וגם מבחינת מחיר מוחלט".
אתם עובדים כרגע בארה"ב ובאמסטרדם, הולנד. יש תוכניות להתרחב למקומות נוספים?
"כן, יש תוכניות, אבל לא בשנה הקרובה. אולי תוך שנתיים–שלוש, ייתכן שנרחיב לאנגליה או למזרח אירופה, אבל אין עדיין החלטות סופיות".
"כן, יש תוכניות, אבל לא בשנה הקרובה. אולי תוך שנתיים–שלוש, ייתכן שנרחיב לאנגליה או למזרח אירופה, אבל אין עדיין החלטות סופיות".
אילו משלוחים הכי פופולריים?
"לרוב זה אופנה, גאדג'טים וציוד לבית. גם קוסמטיקה מאוד מבוקשת, במיוחד מחנויות כמו ספורה ודאגלס"
"לרוב זה אופנה, גאדג'טים וציוד לבית. גם קוסמטיקה מאוד מבוקשת, במיוחד מחנויות כמו ספורה ודאגלס"
אז זארה ומנגו מאוד פופולריים?
"כן, מזמינים מהם המון. בתקופות סייל גדולות כמו Black Friday או Amazon Day, הפעילות שלנו מזנקת, במיוחד עם כמויות גדולות של הזמנות מזארה ומנגו".
"כן, מזמינים מהם המון. בתקופות סייל גדולות כמו Black Friday או Amazon Day, הפעילות שלנו מזנקת, במיוחד עם כמויות גדולות של הזמנות מזארה ומנגו".
איך אתם נערכים לתקופות עמוסות כאלה?
"אנחנו חברת שילוח גדולה שעושה הכל פנימי, בבעלות קבוצת שילוח גדולה. יש לנו קשרים צמודים עם חברות התעופה, תמיד יש לנו עדיפות על מקומות בטיסות. למרות ביטולי טיסות, אנחנו מצליחים לנהל את הקצב ולשחרר את רוב המטען במהירות, מה שמאפשר לנו לטפל בכמויות גדולות בלי שהלקוחות ירגישו עיכובים".
"אנחנו חברת שילוח גדולה שעושה הכל פנימי, בבעלות קבוצת שילוח גדולה. יש לנו קשרים צמודים עם חברות התעופה, תמיד יש לנו עדיפות על מקומות בטיסות. למרות ביטולי טיסות, אנחנו מצליחים לנהל את הקצב ולשחרר את רוב המטען במהירות, מה שמאפשר לנו לטפל בכמויות גדולות בלי שהלקוחות ירגישו עיכובים".
אמזון לאחרונה עצרה משלוחים לישראל. האם זה הגדיל את ההזמנות אצלכם?
"בהחלט. אנשים השתמשו בשירות שלנו, ואפילו פרסמנו שאנחנו מאחסנים את ההזמנות אצלנו ללא עלות, גם כשאין טיסות או יש עיכובים. מי שרצה לקנות באמזון במהלך Prime Day, אבל אמזון הפסיקה לתת שירות לישראל, יכל להזמין דרכנו כי אנחנו מספקים כתובת אמריקאית. כך הם יכלו להשתתף בלי בעיה".
"בהחלט. אנשים השתמשו בשירות שלנו, ואפילו פרסמנו שאנחנו מאחסנים את ההזמנות אצלנו ללא עלות, גם כשאין טיסות או יש עיכובים. מי שרצה לקנות באמזון במהלך Prime Day, אבל אמזון הפסיקה לתת שירות לישראל, יכל להזמין דרכנו כי אנחנו מספקים כתובת אמריקאית. כך הם יכלו להשתתף בלי בעיה".
ומה עם משלוחים מארצות הברית? האם זה מהיר יותר?
"כן, מארה"ב זמני ההגעה קצרים יותר, בדרך כלל בין 10 ימים לשבועיים בלבד. הקצב נשמר בזכות טיסות שבועיות סדירות שמאפשרות עמידה בזמני שילוח גם בתקופות עומס כמו Prime Day, סיילים גדולים או Black Friday, מבלי לגרום לעיכובים משמעותיים".
"כן, מארה"ב זמני ההגעה קצרים יותר, בדרך כלל בין 10 ימים לשבועיים בלבד. הקצב נשמר בזכות טיסות שבועיות סדירות שמאפשרות עמידה בזמני שילוח גם בתקופות עומס כמו Prime Day, סיילים גדולים או Black Friday, מבלי לגרום לעיכובים משמעותיים".
איך מתמודדים עם משברים כמו המשבר הכלכלי האחרון, שבו הטיסות היו מושבתות?
"קודם כל, אנחנו לא מעבירים את העלויות ללקוחות – מאחסנים את החבילות אצלנו על חשבוננו, בלי לגבות דמי אחסון. כשאין טיסות, פשוט אין טיסות, ואין פתרון קסם. אנחנו מדברים עם הלקוחות והם מבינים. כשהשמיים נסגרו למשך שבוע, אף אחד לא ציפה שיהיה אפשר להביא חבילות בדרך אחרת. היתרון שלנו הוא שאפשר להזמין ולהמשיך לקנות, והחבילות נשמרות אצלנו עד שהמצב חוזר לנורמליות. כמובן שזה לוקח קצת יותר זמן, אבל השירות לא נפסק – הלקוחות יכולים להמשיך להזמין כמה שירצו".
"קודם כל, אנחנו לא מעבירים את העלויות ללקוחות – מאחסנים את החבילות אצלנו על חשבוננו, בלי לגבות דמי אחסון. כשאין טיסות, פשוט אין טיסות, ואין פתרון קסם. אנחנו מדברים עם הלקוחות והם מבינים. כשהשמיים נסגרו למשך שבוע, אף אחד לא ציפה שיהיה אפשר להביא חבילות בדרך אחרת. היתרון שלנו הוא שאפשר להזמין ולהמשיך לקנות, והחבילות נשמרות אצלנו עד שהמצב חוזר לנורמליות. כמובן שזה לוקח קצת יותר זמן, אבל השירות לא נפסק – הלקוחות יכולים להמשיך להזמין כמה שירצו".
אחד החסרונות הבולטים במשלוחים מחו"ל, במיוחד בקניות עונתיות כמו סיילים בזארה, הוא הזמן שלוקח עד שהחבילה מגיעה. לפעמים התחושה היא שעד שהיא תגיע – העונה כבר תתחלף. יש מה לעשות עם זה?
"בימים רגילים – וגם היום – המשלוחים מגיעים בפחות מחודש. ברוב המקרים זה סביב 14 יום, ובמקרים חריגים עד 21 יום. הקצב עומד על טיסה אחת עד שתיים בשבוע לארץ, וזה לא משתנה לפי עונות השנה. גם אם המצב עוד לא לגמרי חזר לקדמותו, לרוב זה לא עובר את ה־20 יום".
"בימים רגילים – וגם היום – המשלוחים מגיעים בפחות מחודש. ברוב המקרים זה סביב 14 יום, ובמקרים חריגים עד 21 יום. הקצב עומד על טיסה אחת עד שתיים בשבוע לארץ, וזה לא משתנה לפי עונות השנה. גם אם המצב עוד לא לגמרי חזר לקדמותו, לרוב זה לא עובר את ה־20 יום".
כמה זמן לוקח בממוצע לקבל את ההזמנה מחו"ל, במיוחד בתקופות סייל?
"ברוב המקרים, ההזמנה מגיעה בתוך כ־14 ימים, ובמקרים מסוימים עד 21 יום. גם בתקופות עמוסות, קצב הטיסות לארץ – אחת או פעמיים בשבוע – מאפשר שמירה על לוחות זמנים יציבים. חשוב לציין שזמני המשלוח לא מושפעים מעונות השנה, והמשלוחים לרוב לא מתארכים מעבר ל־20 יום, גם כשמערכות התעופה עדיין לא חזרו לפעילות מלאה".
"ברוב המקרים, ההזמנה מגיעה בתוך כ־14 ימים, ובמקרים מסוימים עד 21 יום. גם בתקופות עמוסות, קצב הטיסות לארץ – אחת או פעמיים בשבוע – מאפשר שמירה על לוחות זמנים יציבים. חשוב לציין שזמני המשלוח לא מושפעים מעונות השנה, והמשלוחים לרוב לא מתארכים מעבר ל־20 יום, גם כשמערכות התעופה עדיין לא חזרו לפעילות מלאה".
הישראלים בעיקר מזמינים ישירות מהחנויות בחו"ל?
"כן. השירות מאפשר להיכנס לאתרים אמריקאיים או אירופיים ולקנות כאילו אתה שם – פשוט מקלידים את הכתובת שלנו ומקבלים את החבילה בארץ".
"כן. השירות מאפשר להיכנס לאתרים אמריקאיים או אירופיים ולקנות כאילו אתה שם – פשוט מקלידים את הכתובת שלנו ומקבלים את החבילה בארץ".
ומה עם חנויות שלא מבצעות משלוחים בכלל, כמו פריימרק למשל?
"אנחנו לא מפעילים שירות של קניינות – לקנות במקום הלקוח. זה שירות שלא נמצא בתכנון כרגע. מעבר לכך, בפריימרק אין קנייה אונליין, אז גם לא ניתן לשלוח ישירות. היו מחשבות על פתרונות, אבל זה מורכב לוגיסטית – לא תמיד יש את הפריטים, זה משתנה, וזה לא מתאים למודל שלנו".
"אנחנו לא מפעילים שירות של קניינות – לקנות במקום הלקוח. זה שירות שלא נמצא בתכנון כרגע. מעבר לכך, בפריימרק אין קנייה אונליין, אז גם לא ניתן לשלוח ישירות. היו מחשבות על פתרונות, אבל זה מורכב לוגיסטית – לא תמיד יש את הפריטים, זה משתנה, וזה לא מתאים למודל שלנו".
פריימרק כן נחשבת ליעד פופולרי בקרב ישראלים. לא שקלתם כן לפתח שירות קניינות?
"חשבנו על זה, בעיקר בגלל הביקוש לפריימרק. אבל שוב, הקושי הלוגיסטי – ללכת פיזית, לאתר מוצרים ולרכוש – לא מאפשר לתת שירות מדויק ורציף. דווקא בסניפים באירופה, כמו זה שבהולנד, ההיצע מוגבל יותר ממה שמכירים מהארץ. נכון, יש מגבלות, וזה חלק מהעניין. באמריקה, אגב, פריימרק יקר יותר מבאירופה. אז כן, יש ביקוש, אבל כרגע השירות לא נותן מענה לזה".
"חשבנו על זה, בעיקר בגלל הביקוש לפריימרק. אבל שוב, הקושי הלוגיסטי – ללכת פיזית, לאתר מוצרים ולרכוש – לא מאפשר לתת שירות מדויק ורציף. דווקא בסניפים באירופה, כמו זה שבהולנד, ההיצע מוגבל יותר ממה שמכירים מהארץ. נכון, יש מגבלות, וזה חלק מהעניין. באמריקה, אגב, פריימרק יקר יותר מבאירופה. אז כן, יש ביקוש, אבל כרגע השירות לא נותן מענה לזה".
יש לכם שיתופי פעולה עם חברות שילוח בינלאומיות או מקומיות?
"יש לנו שיתופי פעולה גדולים, בעיקר עם קבוצות לוגיסטיות גדולות כמו אוטומטיות ודומות להן, שמפעילות מערכות מתקדמות ומפוזרות. אבל עם רשתות קמעונאיות – לא. אנחנו בעצם מספקים את כל השירות הלוגיסטי עבור החנות, אך לא קשורים ישירות אליה. הלקוח מזמין מהחנות, ואנחנו דואגים שהחבילה תגיע אליו עד הבית בארץ".
"יש לנו שיתופי פעולה גדולים, בעיקר עם קבוצות לוגיסטיות גדולות כמו אוטומטיות ודומות להן, שמפעילות מערכות מתקדמות ומפוזרות. אבל עם רשתות קמעונאיות – לא. אנחנו בעצם מספקים את כל השירות הלוגיסטי עבור החנות, אך לא קשורים ישירות אליה. הלקוח מזמין מהחנות, ואנחנו דואגים שהחבילה תגיע אליו עד הבית בארץ".
מה מייחד אתכם?
"אנחנו חברה ייחודית בכך שכל השירות שלנו הוא In-house — המחסנים שלנו, השילוח, השחרור מהמכס – כל התהליך מתבצע על ידינו. אנחנו גם קשורים ישירות לחברות תעופה ומפעילים את שירות הבלדרות בעצמנו".
"אנחנו חברה ייחודית בכך שכל השירות שלנו הוא In-house — המחסנים שלנו, השילוח, השחרור מהמכס – כל התהליך מתבצע על ידינו. אנחנו גם קשורים ישירות לחברות תעופה ומפעילים את שירות הבלדרות בעצמנו".
יש חברות אחרות שעושות שירות דומה?
"כן, יש חברות אחרות שמספקות שירותי שילוח, אבל אנחנו היחידים שמבצעים את כל התהליך בעצמנו, ללא ספקים חיצוניים. זה מאפשר לנו להציע שירות ברמה גבוהה מאוד, עם מחירים תחרותיים במיוחד".
"כן, יש חברות אחרות שמספקות שירותי שילוח, אבל אנחנו היחידים שמבצעים את כל התהליך בעצמנו, ללא ספקים חיצוניים. זה מאפשר לנו להציע שירות ברמה גבוהה מאוד, עם מחירים תחרותיים במיוחד".
המחירים שלכם הם באמת תחרותיים?
"בהחלט. אנחנו מפרסמים את המחירים שלנו, והם הנמוכים ביותר לפעילות לארצות הברית ולאירופה. בנוסף, המדרגות במשקל אצלנו מאוד קטנות – קפיצות של 100 גרם בלבד – כך שהלקוחות משלמים בדיוק על המשקל או הנפח של החבילה שלהם".
"בהחלט. אנחנו מפרסמים את המחירים שלנו, והם הנמוכים ביותר לפעילות לארצות הברית ולאירופה. בנוסף, המדרגות במשקל אצלנו מאוד קטנות – קפיצות של 100 גרם בלבד – כך שהלקוחות משלמים בדיוק על המשקל או הנפח של החבילה שלהם".
איך אני יכולה להעריך מה יהיה המשקל של ההזמנה שלי?
"לא תמיד קל לדעת במדויק, זה תלוי באריזת הספק. אם את רואה שהאריזה גדולה מדי, יש לנו שירות של אריזה מחדש או צמצום חבילות. אנחנו מסירים את האריזה הגדולה ושמים את המוצר בשקית ניילון שצמודה למוצר עצמו, וכך מצמצמים את הנפח. לדוגמה, זארה שולחים לעיתים קרובות בקרטונים גדולים. יש לקוחות שמעדיפים לקבל את החבילה עם כל האריזה – גם אם זה יקר יותר, ויש כאלה שרוצים לחסוך. באזור האישי באתר אפשר לבקש את שירות צמצום האריזה, וכך מקבלים חבילה קומפקטית יותר".
"לא תמיד קל לדעת במדויק, זה תלוי באריזת הספק. אם את רואה שהאריזה גדולה מדי, יש לנו שירות של אריזה מחדש או צמצום חבילות. אנחנו מסירים את האריזה הגדולה ושמים את המוצר בשקית ניילון שצמודה למוצר עצמו, וכך מצמצמים את הנפח. לדוגמה, זארה שולחים לעיתים קרובות בקרטונים גדולים. יש לקוחות שמעדיפים לקבל את החבילה עם כל האריזה – גם אם זה יקר יותר, ויש כאלה שרוצים לחסוך. באזור האישי באתר אפשר לבקש את שירות צמצום האריזה, וכך מקבלים חבילה קומפקטית יותר".
הייתה פה חברה מאוד גדולה שפרשה בשיא. מה מצב התחרות?
"נכון, ולכן כרגע אנחנו בין המובילים בשוק הזה, וזה מחייב אותנו לשמור על סטנדרט גבוה. אנחנו מקפידים על מקצועיות, שקיפות במחירים, ושירות אמין. כל התהליך מתבצע אצלנו In-house, וזה מה שמאפשר לנו לשמור על רמה גבוהה. פרישת יושופס הייתה בהחלט נקודת מפנה בשוק. זה לא דבר שמח, אבל כן, בפועל זה תרם לגידול משמעותי אצלנו. הגיעו אלינו המון לקוחות שנשארו בלי מענה, ואנחנו שמחים שהצלחנו לספק להם פתרון יציב ואמין".
"נכון, ולכן כרגע אנחנו בין המובילים בשוק הזה, וזה מחייב אותנו לשמור על סטנדרט גבוה. אנחנו מקפידים על מקצועיות, שקיפות במחירים, ושירות אמין. כל התהליך מתבצע אצלנו In-house, וזה מה שמאפשר לנו לשמור על רמה גבוהה. פרישת יושופס הייתה בהחלט נקודת מפנה בשוק. זה לא דבר שמח, אבל כן, בפועל זה תרם לגידול משמעותי אצלנו. הגיעו אלינו המון לקוחות שנשארו בלי מענה, ואנחנו שמחים שהצלחנו לספק להם פתרון יציב ואמין".
מתי תקופות השיא אצלכם במהלך השנה?
"החצי השני של השנה הוא תמיד עמוס יותר. יש הרבה יותר מבצעים: ביולי יש את Prime Day, באמזון, טרגט, וולמארט – כולם מרימים קמפיינים. בתחילת השנה, בינואר–פברואר, עוד מרגישים את ההשפעות של Black Friday. לקראת נובמבר, עונת המבצעים נפתחת מחדש".
"החצי השני של השנה הוא תמיד עמוס יותר. יש הרבה יותר מבצעים: ביולי יש את Prime Day, באמזון, טרגט, וולמארט – כולם מרימים קמפיינים. בתחילת השנה, בינואר–פברואר, עוד מרגישים את ההשפעות של Black Friday. לקראת נובמבר, עונת המבצעים נפתחת מחדש".
החזרה של חברות התעופה הזרות לפעילות משפיעה על הביקושים?
"לא. אנחנו לא מרגישים ירידה בביקושים בגלל זה. ההתנהגות הצרכנית שונה – לקוחות שרואים מוצר באמזון או חולצה שהם רוצים, יעדיפו להזמין דרכנו, גם אם יש טיסות. זה לא מחליף".
"לא. אנחנו לא מרגישים ירידה בביקושים בגלל זה. ההתנהגות הצרכנית שונה – לקוחות שרואים מוצר באמזון או חולצה שהם רוצים, יעדיפו להזמין דרכנו, גם אם יש טיסות. זה לא מחליף".
מה היעד המרכזי שישראלים מזמינים ממנו – אירופה או ארצות הברית?
"ארצות הברית, ללא ספק. שם התחיל כל הרגל ההזמנות, זה כבר עניין של הרגל. אבל אנחנו כן רואים גידול מתמיד מהשוק האירופי – במיוחד מהאמזונים של גרמניה והולנד, שלא שולחים לישראל, אז משתמשים בשירות שלנו. יש גם הרבה הזמנות מרשתות ביגוד אירופיות, וזו מגמה שמתחזקת, אבל ארצות הברית עדיין דומיננטית".
"ארצות הברית, ללא ספק. שם התחיל כל הרגל ההזמנות, זה כבר עניין של הרגל. אבל אנחנו כן רואים גידול מתמיד מהשוק האירופי – במיוחד מהאמזונים של גרמניה והולנד, שלא שולחים לישראל, אז משתמשים בשירות שלנו. יש גם הרבה הזמנות מרשתות ביגוד אירופיות, וזו מגמה שמתחזקת, אבל ארצות הברית עדיין דומיננטית".
עוד ב-
כמה באמת אפשר לחסוך דרך השירות?
"יש פה שני יתרונות: הראשון – לקנות מוצרים שלא זמינים בארץ. השני – החיסכון עצמו, שיכול להגיע בקלות ל־20%–50%. לפעמים אנחנו משווים בין זארה הולנד לזארה ישראל, ורואים פערים של 30% עד 50% במחירים"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



