השוק

יבואנית האייפון בתוצאות מעורבות: מה האט את הצמיחה השנה?

ההכנסות והרווח של אייקון גרופ נחלשו ברבעון השני, בין היתר עקב ירידה במכירות חנויות, עיכובי אספקה וירידת הדולר, אך במקביל חטיבת ההפצה הציגה עלייה. מה הגורמים שהביאו לירידות?
רפאל בן זקרי | 
דורון סלע מנכ"ל אייקון גרופ ברקע סניף איידיגיטל (צילום אמנון חורש יחצ)
אייקון גרופ, המפיצה של מוצרי אפל בישראל ובעלת רשת iDigital, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2025. ההכנסות ברבעון עמדו על כ-365.4 מיליון שקלים, ירידה לעומת 377.4 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
לפי החברה, הירידה נובעת בעיקר ממגזר הקמעונאות, שנפגע מסגירת חנויות ופעילות חלקית במהלך מבצע "עם כלביא" והמלחמה עם איראן, לצד ירידה בתנועת המבקרים בקניונים ועיכובים באספקת סחורה עקב ביטולי טיסות. במקביל, מגזר ההפצה רשם עלייה קלה בהכנסות ל-264.8 מיליון שקלים. הרווח הנקי ברבעון ירד ל-6.4 מיליון שקלים, בעיקר בשל ירידה ברווח התפעולי והוצאות חד-פעמיות הקשורות לסגירת סניפים ומעבר למשרדים חדשים.
במחצית הראשונה של 2025 הסתכמו הכנסות החברה ב-712.2 מיליון שקלים, לעומת 764.4 מיליון שקלים בתקופה המקבילה ב-2024. הירידה נרשמה בשני המגזרים - הקמעונאות וההפצה - ונבעה מצמצום מכירות מחשבים וציוד היקפי וכן ירידה במכירות אייפונים ואביזרים. בנוסף, ירידת שער הדולר פגעה במחירי המכירה ובשיעור הרווח הגולמי, שעמד על 10.3% בלבד. הרווח הנקי למחצית ירד ל-12.5 מיליון שקלים לעומת 16.9 מיליון שקלים אשתקד, למרות ירידה בהוצאות המימון הודות לירידת שער הדולר ולהפחתת החוב הבנקאי.
החברה השלימה את מעבר משרדי הקבוצה לאתר חדש המאחד את פעילותה, במטרה לשפר את הסינרגיה התפעולית ולבסס את מעמדה המוביל בשוק. מנכ"ל אייקון גרופ, דורון סלע, ציין כי החברה פעלה בהתאם לתוכניות העבודה, תוך שימור הצעות ערך ללקוחות והתייעלות בהוצאות, וכי מאז סיום תקופת הדוח נרשמה עלייה במכירות, עם גידול של 4.7% בחנויות זהות ביולי.
  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה