השוק
טסלה חוששת? המתחרות הסיניות בדוחות חזקים
בעוד טסלה מתקשה להתמודד עם המחירים של החברות הסיניות, הן מדווחות על זינוקים במכירות ותחזיות חזקות עוד יותר להמשך
בעוד טסלה ממשיכה לחפש את האיזון בין מחירים תחרותיים לרווחיות, המתחרות הסיניות ממשיכות להציג תוצאות חזקות ולאיים על החברה של אילון מאסק.
יצרנית הרכב החשמלי הסינית XPeng דיווחה על צמיחה של 125% בהכנסות ברבעון השני, שהגיעו ל-2.55 מיליארד דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים. ההפסד המתואם למניה עמד על 6 סנט בלבד, ומניית החברה עולה בכ-1.5% במסחר המוקדם.
אבל מה שבאמת הרשים הוא התחזית לרבעון השלישי: החברה צופה בין 113 אלף ל-118 אלף מסירות - זינוק של כ-150% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות צפויות לעמוד על 2.7 עד 2.9 מיליארד דולר, צמיחה של כ-100% משנה לשנה.
XPeng מצליחה להוביל קו מוצרים מגוון שמתאים לטעם המקומי בסין, וזוכה לתמיכה ממשלתית שמעודדת צריכה בתחום הרכב החשמלי. במקביל, היא משקיעה בטכנולוגיה ובינה מלאכותית: השבב החדש שלה, Turing, מפותח בחברה ומתוכנן במיוחד לצרכים של מערכות הנהיגה האוטונומיות של XPeng.
גם שיאומי, שביססה את שמה כיצרנית סמארטפונים, הופכת במהירות לשחקנית משמעותית בתחום הרכב החשמלי. ברבעון השני, הכנסות החברה טיפסו ב-31% והגיעו ל-116 מיליארד יואן (כ-16.2 מיליארד דולר), מעל התחזיות. הרווח הנקי הוכפל כמעט ל-11.9 מיליארד יואן.
שיאומי דיווחה על מסירה של יותר מ-81 אלף רכבים ברבעון, ובחצי השנה הראשונה של 2025 המספר כבר חצה את ה-157 אלף - קצב שמוביל אותה לעקוף את תחזיות השנה כולה. הדגם המרכזי, ה-YU7, הפך ללהיט בסין, עד כדי כך שזמני ההמתנה לרכב נמשכים מעל שנה.
המנכ"ל ליי ג'ון אף הצהיר כי פעילות הרכב צפויה להפוך לרווחית כבר במחצית השנייה של השנה, הישג מרשים בהתחשב בכך שמדובר ביוזמה חדשה יחסית, שבה השקיעה החברה 10 מיליארד דולר.
המספרים המרשימים של XPeng ושיאומי מעידים על דבר אחד ברור: טסלה מתקשה לעמוד בקצב. בשוק הסיני, שהוא הגדול בעולם, שתי החברות מצליחות לצמוח בקצב דו-ספרתי תוך שמירה על ביקושים גבוהים, למרות מלחמת מחירים שמכרסמת בשולי הרווח של יצרניות רבות.
בעוד טסלה נאלצה להוריד מחירים בשלוש השנים האחרונות כדי לשמר את נתח השוק, XPeng ושיאומי ממשיכות למכור מבלי לשחוק את ההכנסות. שיאומי, למשל, שמרה על תמחור יציב בזכות ביקושים גבוהים ומנעה מעצמה להשתתף במלחמת המחירים. גם XPeng הצליחה להישען על תמריצים ממשלתיים ועל פיתוחים טכנולוגיים פנימיים כדי להבליט את היתרונות שלה, ולא רק דרך תג מחיר.
המצב הזה מציב את טסלה בעמדה מאתגרת. הסיניות מצליחות לספק רכבים איכותיים, עם טכנולוגיה מתקדמת ותמחור אטרקטיבי, וזאת מבלי להיגרר להפסדים משמעותיים. טסלה, לעומת זאת, נאלצת לוותר על רווחיות כדי לשמור על נתח השוק שלה ובטווח הארוך זה עלול לפגוע גם בתדמית וגם בשורת הרווח.
עוד ב-
הדוחות של XPeng ושל שיאומי ממחישים עד כמה השוק הסיני הופך למגרש שבו חברות מקומיות מצליחות לא רק להתחרות, אלא לעקוף את טסלה. הטכנולוגיה, הייצור המקומי, התמיכה הממשלתית וההבנה התרבותית נותנים להן יתרון ברור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



