השוק

אילון מאסק מקפיץ את טסלה ב-8% - זה המהלך הגדול שעשה

המיליארדר והמייסד של ענקית הרכבים החשמליים מפגין הבעת אמון בחברה ומכניס את היד לכיס לראשונה מזה 5 וחצי שנים | כל הפרטים
רוי שיינמן | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
מניית טסלה מזנקת בכ-8% במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שדיווח חשף כי המנכ"ל אילון מאסק רכש מניות של החברה בהיקף של כמיליארד דולר - הרכישה הגדולה ביותר שביצע אי פעם בשוק הפתוח.
על פי הנתונים, מאסק רכש ביום שישי האחרון 2.57 מיליון מניות של טסלה במחירים שונים, לאחר שלא ביצע רכישות דומות מאז פברואר 2020, אז קנה מניות בהיקף של כ-10 מיליון דולר בלבד. המשקיעים פירשו את הרכישה החריגה כאות אמון של מאסק בעתיד החברה, בעיקר לאור הסנטימנט המעורב סביב המניה בשנה החולפת.
למרות התאוששות חלקית בחודשים האחרונים, מניית טסלה עדיין נמצאת בירידה של כ-2% מתחילת השנה, בין השאר בעקבות האטה במסירות רכבים, הסרת הטבות מס לרכבים חשמליים על ידי ממשל טראמפ, והביקורת הציבורית סביב פעילותו הפוליטית של מאסק.
רכישת המניות מצד מאסק נתפסת כמהלך של הבעת אמון, בעיקר רגע לפני ההצבעה הגורלית על חבילת התגמול החדשה שמציע הדירקטוריון שיכולה להגיע לשווי של כמעט טריליון דולר אם יושגו היעדים.
בחודש שעבר הציגה טסלה תוכנית שכר חדשה למאסק, שכוללת תגמול הדרגתי לפי השגת יעדים מוגדרים. התנאי המרכזי: העלאת שווי החברה מ-1.27 טריליון דולר כיום ל-8.5 טריליון דולר, זינוק של פי 6.5.
לצד זה, נכללים גם יעדים תפעוליים כמו מסירת 20 מיליון רכבים בשנה, ייצור של מיליון רובוטים דמויי אדם, והפעלת צי של מיליון מוניות אוטונומיות.
אחת הדרישות המרכזיות של מאסק היא להחזיק לפחות ב-25% ממניות החברה, תנאי שהציג כתנאי להמשך מחויבותו לפיתוח תחומי הבינה המלאכותית והרובוטיקה דווקא בטסלה ולא בחברות אחרות שבבעלותו. כיום הוא מחזיק בכ-13% מהמניות, כך שרכישות נוספות מצידו עשויות להעיד על רצונו להתקרב ליעד זה.
בעוד חלק מהאנליסטים עדיין סקפטיים לגבי התמחור של טסלה, עם מחיר יעד שמרמז על ירידה של 20%, אחרים סבורים שהחברה עשויה להמריא בטווח הארוך אם תצליח לבצע את הטרנספורמציה שהיא מתכננת: מעבר מיצרנית רכב לחברת טכנולוגיה מתקדמת שמתמקדת ברובוטיקה ונהיגה אוטונומית.
רכישת המניות הנוכחית עשויה לרמוז שמאסק מתכוון להישאר בטסלה ולהוביל את המהפכה הבאה שלה, לפחות אם יקבל את התנאים שהוא דורש. עם זאת, מאסק כבר רמז בעבר כי ייתכן שיעזוב את החברה אם לא יושגו ההסכמות הנדרשות, וההצבעה הקרובה צפויה להכריע האם טסלה תמשיך בדרכה הנוכחית או תידרש להתאים עצמה לעידן חדש - אולי בלעדיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה