השוק

חברת הענק בתחזית שאפתית: "צמיחה של 58%"

חברת הענק שמובילה בתחום ניהול קשרי הלקוחות סיפקה תחזית שאפתנית במיוחד להכנסות ב-2030. למה היא אופטימית ומה האתגרים בטווח הקצר?
רוי שיינמן | 
וול סטריט-אילוסטרציה AI
חברת הענק סיילספורס, המתמחה בתוכנות לניהול קשרי לקוחות (CRM), סיפקה תחזית שאפתנית במיוחד: הכנסות של למעלה מ-60 מיליארד דולר עד שנת 2030 - גבוה משמעותית מהצפי הממוצע של האנליסטים שעמד על 58.4 מיליארד דולר בלבד.
מדובר בזינוק של כ-58% לעומת ההכנסות של החברה בשנה החולפת, שעמדו על 38 מיליארד דולר. התחזית הוצגה באירוע השנתי של החברה Dreamforce, בו הוצגו גם תוכניותיה לשנים הקרובות, ללא הכללת ההכנסות הצפויות מרכישת חברת אינפורמטיקה.
בעקבות התחזית המרשימה, מניית סיילספורס עלתה בכ-4% במסחר המאוחר, אך מתחילת השנה איבדה המניה כ-29% מערכה. התחזית מתפרסמת דווקא בתקופה של האטה בצמיחה, על רקע היסוס של לקוחות להשקיע ולרכוש את המוצרים החדשים של החברה לאור אי הודאות הכלכלית.
סיילספורס תולה את תקוות הצמיחה שלה ביכולות הבינה המלאכותית שהיא משלבת במערכות הענן שלה. החברה מתכננת להרחיב משמעותית את הפלטפורמה Agentforce AI - סוכן בינה מלאכותית המוטמע במערכות הענן של החברה ומסייע באוטומציה של תהליכים, שיפור יעילות תפעולית והרחבת שולי הרווח.
סיילספורס הודיעה כי Agentforce 360, גרסה מתקדמת יותר של הסוכן, תהיה זמינה בכל העולם, ותשולב בכל חבילת המוצרים של החברה. מדובר בצעד נוסף במאמץ של החברה להראות למשקיעים כיצד השקעות העתק בבינה מלאכותית  מתורגמות להכנסות ממשיות.
בחודש מאי הכריזה סיילספורס על רכישת חברת אינפורמטיקה בעסקה בשווי של כ-8 מיליארד דולר. הרכישה צפויה לחזק את יכולותיה של סיילספורס בניהול נתונים, אינטגרציה וממשל נתונים, תחומים מהותיים להצלחת מערכות בינה מלאכותית מתקדמות.
אף שהתחזית הנוכחית ל-2030 לא כוללת את ההשפעה הפוטנציאלית של הרכישה, האנליסטים רואים בה מהלך אסטרטגי משמעותי שעשוי להאיץ את יכולות הצמיחה של החברה בטווח הארוך.
למרות האופטימיות לטווח הארוך, סיילספורס עדיין מתמודדת עם אתגרים בטווח הקצר. ברבעון האחרון דיווחה החברה על תחזית הכנסות נמוכה מהציפיות, מה שחשף בעיה בקצב המוניטיזציה של הפלטפורמות מבוססות הבינה המלאכותית, בעיקר בשל קיצוץ תקציבי IT בקרב לקוחות עסקיים.
החברה הבינה שעליה לחזק את אמון המשקיעים, ולכן הכריזה גם על תוכנית רכישת מניות עצמית בהיקף של 7 מיליארד דולר בחצי השנה הקרובה, מהלך שנועד לתמוך במחיר המניה ולהציג הבעת אמון בחברה.
סיילספורס נחשבת לחברת ניהול קשרי הלקוחות (CRM) הגדולה בעולם. היא מספקת פתרונות ענן לניהול לקוחות, שירותים, שיווק, מסחר אלקטרוני ועוד - הכל בפלטפורמה אחת המשלבת בינה מלאכותית, ניתוח נתונים, ואוטומציה.
המניה של סיילספורס מציעה פוטנציאל צמיחה משמעותי למשקיעים שמאמינים ביכולת של החברה להוביל את מהפכת הבינה המלאכותית בעולם הארגוני. התחזיות ל-2030, רכישת אינפורמטיקה והפיתוחים בתחום AI מעניקים לה בסיס חזק להתרחבות בשנים הקרובות.
עם זאת, חשוב לזכור כי הסביבה המאקרו-כלכלית עדיין מאתגרת, והלקוחות ממשיכים לקצץ בהוצאות. בנוסף, החברה עדיין לא הוכיחה שההשקעה בבינה מלאכותית מתורגמת להכנסות יציבות ורווחים בטווח הקצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה