השוק
מנכ"ל פלאפון ו-yes: "אופטימיים לגבי הוט מובייל, זו עסקה שטובה לישראל"
פלאפון הציעה 2 מיליארד שקל עבור הוט מובייל - ההצעה הגבוהה ביותר על השולחן כרגע, אבל גורמים בשוק מעריכים שרשות התחרות לא תאשר את העסקה. בראיון -ice מסביר המנכ"ל אילן סיגל למה הוא בכל זאת אופטימי ואיך הוא מסכם את הרבעון החזק של פלאפון ו-yes?
פלאפון ו-yes דיווחו על רבעון חזק במיוחד: ההכנסות משירותים של פלאפון קפצו ל-381 מיליון שקל - שיא של עשור, וה-ARPU הממוצע למנוי הגיע ל-48 שקל, הגבוה ביותר מזה שש שנים.
ב-yes נרשם זינוק חד של 274% ב-EBITDA המתואם ותוספת של 12 אלף לקוחות בחבילות משולבות. אבל מעבר למספרים המרשימים, אילן סיגל, המנכ"ל המשותף של שתי החברות, נמצא באמצע מירוץ שעשוי להגדיר מחדש את פניו של שוק הסלולר בישראל.
פלאפון הציעה 2 מיליארד שקל עבור הוט מובייל, ואתמול אף העלתה את ההצעה שלה ל-2.1 מיליארד שקל - ההצעה הגבוהה ביותר מבין ההצעות של השולחן, כ-400 מיליון שקל מעל ההצעה של קבוצת עומרי כהן וכ-700 מיליון שקל מעל הצעת הקואליציה המוסדית בראשות גיל שרון.
אבל תג המחיר הגבוה לא מבטיח הצלחה: איחוד פלאפון, שמחזיקה כיום בכרבע משוק הסלולר, עם הוט מובייל שמחזיקה בכ-13%, ייצור שחקן ענק עם נתח שוק של כ-36%-37% - מצב שעלול להדליק נורות אדומות ברשות התחרות. בשוק עולים ספקות אם הרגולטור יסכן את התחרות בשוק ויאשר מיזוג שכזה, גם אם המחיר המוצע הוא הגבוה ביותר.
בראיון ל-ice, סיגל נשאר אופטימי לגבי סיכויי העסקה ומבהיר מדוע לדעתו המהלך טוב לא רק לפלאפון אלא לישראל כולה. הוא גם מדבר על ההצלחה של yes, על התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה, ועל המהלכים האסטרטגיים שהופכים את החברה לאחת החזקות בשוק.
"זה היה רבעון מצוין. התוצאות מציגות שילוב של צמיחה עקבית בשתי החברות, גם בהכנסות, גם ברווחיות וגם בהשלמה של מהלכים אסטרטגיים", פתח סיגל.
"72% מהמנויים הפרטיים כבר בדור 5. יש לנו מוצר נוסף שנקרא 5GMAX שמביא תוצאות יפות והכנסה גבוהה יותר פר לקוח. אנחנו ממשיכים עם פריסת האנטנות ואני מניח שבשבועות הקרובים נהיה החברה עם כמות האנטנות הגדולה ביותר בדור 5.
איך נראה הרבעון עבור yes?
"ב-yes המהפך הושלם, החברה מציגה צמיחה עקבית במנויים וברווחיות. רואים גם את ההשפעה של עסקת פרטנר, עסקת הפרסום שתיכנס לתוקף ב-2026 ומהלכים נוספים כמו הירידה מהלווין.
"ב-yes המהפך הושלם, החברה מציגה צמיחה עקבית במנויים וברווחיות. רואים גם את ההשפעה של עסקת פרטנר, עסקת הפרסום שתיכנס לתוקף ב-2026 ומהלכים נוספים כמו הירידה מהלווין.
החברה הציגה גידול של 2 שקל ב-ARPU למרות התחרות. הרווח הנקי המתואם צמח ל214 מיליון שקל וה-EBITDA גם כן צמח. גם הירידה המתוכננת במחירי השוק הסיטונאי בסיבים תשפיע לחיוב.
לקוחות הבאנדל צמחו ב-12 אלף, בסך הכל כבר 110 אלף לקוחות. באופן כללי עליית הערך השנה עברה את החצי מיליארד שקל, זה משמעותי ונותן אופטימיות לאיך yes תיראה בהמשך, היא חברה חזקה ועוגן משמעותי עבור בזק".
יש עלייה קלה בשיעור הנטישה לעומת רבעון קודם, זה מדאיג אתכם?
"צריך לזכור שזה שוק מאוד תחרותי והניידות מאוד גבוהה. אין באמת עלייה בשיעורי הנטישה, הם די יציבים וניתן לראות שצמחנו ב16 אלף מנויים. אנחנו לא מודאגים מהעניין הזה".
"צריך לזכור שזה שוק מאוד תחרותי והניידות מאוד גבוהה. אין באמת עלייה בשיעורי הנטישה, הם די יציבים וניתן לראות שצמחנו ב16 אלף מנויים. אנחנו לא מודאגים מהעניין הזה".
איפה עומד המשא ומתן לרכישת הוט מובייל?
"הצענו הצעה לפני מספר חודשים של 2 מיליארד שקל, אנחנו במו"מ וזה מתקדם, כשיהיה מה לעדכן נעדכן".
"הצענו הצעה לפני מספר חודשים של 2 מיליארד שקל, אנחנו במו"מ וזה מתקדם, כשיהיה מה לעדכן נעדכן".
אנחנו שומעים מתחרים שאומרים שסביר להניח שהרגולטור לא יאשר את העסקה שלכם.
"זה טבעי שהמתחרים יגידו דברים אחרים, אנחנו הצענו הצעה ואנחנו מאוד אופטימיים. יש לנו תקדימים מהעבר. יש היגיון באישור העסקה הזו, היא תקדם את רשת הסלולר ותהפוך את ישראל מטרקטור סובייטי לקטר בטופ 5 העולמי מבחינת רשת הסלולר".
"זה טבעי שהמתחרים יגידו דברים אחרים, אנחנו הצענו הצעה ואנחנו מאוד אופטימיים. יש לנו תקדימים מהעבר. יש היגיון באישור העסקה הזו, היא תקדם את רשת הסלולר ותהפוך את ישראל מטרקטור סובייטי לקטר בטופ 5 העולמי מבחינת רשת הסלולר".
איך אתם רואים את הגידול של המתחרות בשוק הטלוויזיה?
"זה שוק תחרותי בצורה רב מימדית, אבל בכל הצניעות: לפלאפון יש את האפליקציה הטובה בישראל ומהטובות בעולם, גם יס פלוס וגם סטינג. התוכן של יס הוא העשיר ביותר, גם מקור וגם רכש והמותג הוא החזק בישראל.
"זה שוק תחרותי בצורה רב מימדית, אבל בכל הצניעות: לפלאפון יש את האפליקציה הטובה בישראל ומהטובות בעולם, גם יס פלוס וגם סטינג. התוכן של יס הוא העשיר ביותר, גם מקור וגם רכש והמותג הוא החזק בישראל.
עוד ב-
אם אורזים את כל זה ביחד עם הסיבים, זה מביא את החברה למצב שבו הלקוחות מצביעים ברגליים. אנחנו מופתעים ושמחים שלמרות התחרות אנחנו ממשיכים לצמוח בשיעורים יפים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.לא להרוס תחרות!!! לא להיות תחת הגנבים פלאפון ויס! (ל"ת)לקוחות שינטשו!!! 11/2025/13הגב לתגובה זו1 0סגור



