השוק

סנו ברבעון השלישי: ההכנסות ירדו - אז איך הרווחים עלו?

ענקית מוצרי הצריכה מציגה ירידה בהכנסות אך שומרת על רווחיות גבוהה - מה הסוד?
רוי שיינמן |  2
סנו (צילום shutterstock)
חברת סנו פרסמה תוצאות מעניינות לרבעון השלישי של 2025, שמציגות תמונה מורכבת אך חיובית במבט הכולל. המחזור ירד ב-3.1% ל-586 מיליון שקל, אבל הרווח הנקי זינק ב-20.5% והגיע ל-82.4 מיליון שקל. איך זה קורה?
החברה מצליחה לשמור על רווחיות גבוהה בזכות ניהול הוצאות ממושמע. הוצאות המכירה והשיווק ירדו מ-19.4% מהמכירות ל-17.8%, בעיקר הודות לצמצום משמעותי בהוצאות הפרסום. גם הוצאות ההנהלה והכלליות קטנו ב-2.9 מיליון שקל.
התוצאה: הרווח התפעולי קפץ ב-15.9% ל-97.3 מיליון שקל, למרות הירידה במכירות. זה מראה שהחברה מתמקדת בשיפור השורה התחתונה ולא רק בצמיחה בהיקפים.
נקודה בולטת בדוחות היא השיפור ברווחיות הגולמית, שעלתה ל-38.1% מ-37.4% ברבעון המקביל אשתקד. מגזר מוצרי הנייר תורם באופן משמעותי לשיפור הזה, עם עלייה בהיקף המכירות והוזלה במחירי חומרי הגלם. גם התחזקות השקל במהלך התקופה תרמה לתוצאות.
עם זאת, יש גם צד פחות חיובי: מגזר הניקיון, הגדול בחברה, סבל מירידה של 4.4% במכירות והתמודד עם התייקרויות בחומרי גלם. גם מגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה ירד ב-3.2% במכירות.
מבט על תשעת החודשים הראשונים של השנה מגלה תמונה דומה: המכירות הכוללות ירדו ב-1.9% ל-1.71 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי עלה ב-1.1% ל-209.9 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי בתקופה זו ירד מ-38.1% ל-36.5% - שחיקה שנובעת מהתייקרויות מצטברות בחומרי גלם.
אבל גם כאן, ניהול ההוצאות הקפדני הציל את המצב: הוצאות התפעול ירדו משמעותית, בעיקר בזכות קיטון של 12.5 מיליון שקל בהוצאות הנהלה וכלליות. חשוב לציין שבתקופה המקבילה אשתקד נרשמה הוצאה חד-פעמית של 16.4 מיליון שקל בגין פשרה עם רשות התחרות, כך שללא הוצאה זו ההשוואה מחמירה מעט.
למרות המלחמה הממושכת ומבצע "עם כלביא" שהתרחש ביוני, החברה מדווחת שלא הייתה השפעה מהותית על פעילותה. בנוסף, תוכנית המכסים של טראמפ (15% על יבוא מישראל) מוערכת כבעלת השפעה לא מהותית על החברה, אם כי יש אי-וודאות לגבי השפעתה על מחירי חומרי גלם.
לצד התוצאות, לאחרונה קיבלה החברה הודעה כי התיק שנפתח נגדה ברשות התחרות בחשד לתיאום מחירים נסגר.
ההון העצמי עלה ל-2.2 מיליארד שקל מ-2.03 מיליארד בסוף 2024, למרות שיתרות המזומנים ירדו ב-109 מיליון שקל. הירידה במזומנים אינה מעידה על בעיה - להיפך, היא נובעת מהשקעות משמעותיות ברכוש קבוע (134 מיליון שקל) ובנדל"ן להשקעה (21 מיליון שקל), לצד חלוקת דיבידנד של 39 מיליון שקל.
החברה אף דיווחה על דיבידנד נוסף לאחר תאריך המאזן, סימן ברור לביטחון ההנהלה ביכולת החברה לייצר תזרים מזומנים עקבי. פעילות ההשקעה המשמעותית מעידה על כוונה להמשיך ולפתח את התשתיות והיכולות העסקיות.
סנו ממחישה איך צמצום הוצאות חכם יכול לשפר את התוצאות גם כשהמכירות לא צומחות. עם רווחיות גולמית שחוזרת לעלות ומיקוד ברווחיות, החברה מציגה ניהול איתן. השאלה היא האם היא תצליח לחזור לצמיחה במכירות תוך שמירה על הייעול התפעולי.
המשקיעים צריכים לעקוב אחר מגמת הרווחיות במגזר הנייר, ולבדוק האם השיפור ממשיך, ולהתייחס בזהירות למגזר הניקיון שממשיך להתקשות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    !! סנו את מייקל אמריקה חחח (ל"ת)
    ליטאי 11/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סנו חיכון רפואה כמו הכרית ועוד לבתי חולים
    ליטאי 11/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולל ציוד אלקטרוני טריליוני $ במפעל בוושייגטון וירג'ניה עובדים מבריקים מנכ"ל יהודי סנו אמריקה עם מאות אלפינעובדים
    סגור