השוק

טלטלה בהייטק הישראלי: חברת הענק נסגרת ומפטרת את כל העובדים

גל הקיצוצים בהייטק המקומי נמשך עם החלטה דרמטית של החברה, שהחליטה לסגור את הסניף בישראל ולפטר את כל עובדיה בארץ. מי רכשה את השליטה ומה יעלה בגורל העובדים?

פיטורים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
גל הקיצוצים בהייטק הישראלי גובה קורבן נוסף, והפעם מדובר בחיסול מוחלט של פעילות מקומית. חברת הסייבר "סייברביט" (Cyberbit), המתמחה בפיתוח פלטפורמות סימולציה ואימון מתקדמות לצוותי אבטחת מידע (Cyber Range), החליטה לסגור את הסניף הישראלי שלה ולפטר את כל עובדיה בארץ, שמספרם מוערך בכמה עשרות.
המהלך הדרמטי של ענקית הסייבר בישראל הוא למעשה תוצר של שינוי ארגוני עמוק והעברת מרכז הכובד של החברה לחו"ל. כך על פי הפרסום היום (רביעי) ב"כלכליסט".
סייברביט הוקמה במקור כספין-אוף של ענקית הביטחון "אלביט מערכות", במטרה לספק פתרונות הכשרה והתמודדות בזמן אמת עם מתקפות סייבר מורכבות. אולם, לאורך השנים האחרונות החברה התנתקה בהדרגה משורשיה הישראליים; בשנת 2020 נכנסה לתמונה קרן ההשקעות האמריקאית צ'רלסבנק עם השקעה של 70 מיליון דולר, ובשנת 2023 מכרה אלביט את שארית החזקותיה בחברה.
הסיבה המרכזית לסגירת הפעילות בארץ נעוצה בהתרחבותה הגלובלית של סייברביט, שהפכה אותה לחברה אמריקאית דה-פקטו. בספטמבר 2025 רכשה סייברביט את חברת RangeForce, מהלך שמיזג את מצבת העובדים של שתי החברות תחת קורת גג אחת והוביל לזינוק אדיר במספר העובדים בארצות הברית ובאירופה.
כיום, כשבסיס הפעילות ומאות רבות של מעובדי החברה מרוכזים בצפון אמריקה וברחבי העולם, ההנהלה בחרה לרכז את מאמציה בשווקים אלו – החלטה שהובילה בסופו של דבר לסגירת הדלתות בישראל ופיטורי הצוות המקומי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה