השוק

ב-80 מיליון דולר: הקרן הביטחונית החדשה מסתערת על ההייטק בישראל

הקרן שפועלת על ציר תל אביב-פלורידה גייסה עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים זרים, וכבר החלה להזרים מיליונים לסטארטאפים ישראליים בתחומי הסייבר והלוחמה האלקטרונית. כל הפרטים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום shutterstock)
העניין הגלובלי הגובר בטכנולוגיות ביטחוניות ממשיך להזרים הון למיזמים ישראליים. קרן ההון סיכון החדשה סטרטוס ונצ'רס (Stratos Ventures), שהושקה רק בתחילת השנה, חשפה היום (רביעי) כי השלימה גיוס של 50 מיליון דולר, בדרך ליעד סופי של 80 מיליון דולר.
הקרן מתמקדת בחברות בשלבים מוקדמים (פרה-סיד וסיד) ומיועדת להשקיע ב-15 עד 20 סטארטאפים בעלי זיקה ישראלית בתחומי הסייבר הממשלתי, חוסן לאומי, דאטה סנטרים והגנת תשתיות קריטיות.
הקרן כבר הספיקה לבצע חמש השקעות ראשונות, כאשר טווח ההשקעה הראשוני נע בין 2 ל-4 מיליון דולר לכל חברה. בין המיזמים שכבר זכו למימון, על פי נתוני IVC, נמנות חברת תנע (Tenna), המפתחת פתרונות הגנה מפני לוחמה אלקטרונית בשדה הקרב, וחברת G2, המנגישה פלטפורמת בינה מלאכותית למכשירי קצה עבור השוק הביטחוני.
מאחורי הקרן עומדים השותפים המייסדים רותם יהודה קקון, אביעד גרינפלד ודניאל פוזיילוב, הפועלים על ציר תל אביב-פלורידה ומביאים עמם רקע עשיר במערכות הביטחון, הניהול הממשלתי וההשקעות הבינלאומיות.
הקרן מסייעת לסטארט-אפים בפורטפוליו לפרוץ לשוק הגלובלי, בין השאר באמצעות רשת קשרים ענפה ושיתופי פעולה עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון האמריקאית.
משקיע העוגן של סטרטוס הוא גוף מוסדי בריטי, ולצידו שותפים פמילי אופיסס מרחבי העולם (ארה"ב, אירופה, הודו, אוסטרליה וישראל) ויזמי הייטק מקומיים. מעבר להזרמת ההון המקורית, הקרן כבר הובילה שני סבבי המשך בחברות הפורטפוליו שלה יחד עם משקיעיה המובילים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה