השוק
הנפט מתרסק לשפל: אלה המניות שרושמות זינוק מפתיע בוול סטריט
הלחץ על חברות האנרגיה גובר לאחר שנרשמה נפילה חדה במחיר חבית ברנט. מי הן החברות שנהנות מהירידה בעלויות הדלק ואיך הגיבו ענקיות הטכנולוגיה והשבבים?
חברות התעופה והקרוזים, בהן יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס, קרניבל ונורווג'יאן קרוז ליין הולדינגס, ריכזו עניין חיובי וננעלו בעליות שערים בתום המסחר בוול סטריט. המגמה הירוקה בענפי התעשייה והצריכה הפרטית מגיעה ככל הנראה על רקע ההערכות כי הירידה במחירי הדלקים צפויה לשפר את שולי הרווח של החברות הללו. מנגד, חברות האנרגיה הגדולות, ובהן אקסון מובייל, שברון וקונוקו-פיליפס, הציגו מגמה שלילית והכבידו על השוק.
הלחץ על חברות האנרגיה הגיע בעקבות נפילה של יותר מ-4% במחירי הנפט ברחבי העולם, שהגיעו לרמת שפל שלא נראתה מאז שפרצה המלחמה נגד איראן. חבית נפט מסוג ברנט נסחרה ברמה של כ-73 דולר, ואילו חבית נפט אמריקאי (WTI) נסחרה סביב מחיר של 70 דולר.
במסחר במניות הטכנולוגיה, מרבית החברות הגדולות סיימו את יום המסחר בירידות שערים. בין החברות שנסחרו באדום ניתן למצוא את טסלה, מיקרוסופט, אלפאבית (גוגל) , מטא ואנבידיה. מניית אמזון רשמה עלייה קלה, ומניית אפל שמרה על יציבות סביב רמת הבסיס.
לחצים כבדים נרשמו גם במגזר השבבים. קרן הסל SOXX העוקבת אחר המגזר השילה כ-0.3% מערכה, וזאת בהמשך לצניחה חדה של כ-8% שנרשמה ביום המסחר הקודם.
חברות כמו AMD, מארוול, ווסטרן דיגיטל וסנדיסק סיימו בירידות. מניית מיקרון בלטה עם ירידה של מעל 4% לקראת פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי הפיסקאלי של שנת 2026.
חברות כמו AMD, מארוול, ווסטרן דיגיטל וסנדיסק סיימו בירידות. מניית מיקרון בלטה עם ירידה של מעל 4% לקראת פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי הפיסקאלי של שנת 2026.
עוד ב-
בסיכום יום המסחר, מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.4%, בעוד מדד ה-S&P 500 איבד כ-0.1%. מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.4%, בהמשך לנפילה של יותר מ-2% שנרשמה ביום שלישי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



