השוק

שירות התעסוקה: מעל מיליון מובטלים, מתוכם 14% מפוטרים

על פי נתוני שירות התעסוקה, רבים מבין העובדים שהוצאו לחל"ת בחודש מרץ הפכו בחודש אפריל למפוטרים, ונתון זה צפוי לגדול. שיעור המובטלים במשק עומד על 26%, ואחד מכל חמישה עובדים לא יחזור למקום עבודתו  
עינת שחק | 
אבטלה בתקופת הקורונה (צילום freepik)
על פי נתוני שירות התעסוקה שפורסמו אמש (ב'), שיעור המפוטרים מבין כלל המובטלים עלה בשבוע החולף ל-14%, לאחר שעמד בתחילת מרץ, בשבוע הראשון למשבר הקורונה על 5% בלבד. 
העלייה בשיעור המפוטרים נובעת ככל הנראה מכך שרבים מהעובדים שהוצאו לחל"ת פוטרו על ידי המעסיקים. זאת מאחר שהמעסיקים אינם יכולים להמשיך ולהעסיקם בחופשות ללא תשלום, לא כל שכן בהיעדר תמונה וודאית לגבי מתי יחזרו העסקים לפעילות. 
ההערכות בשירות התעסוקה ובאוצר הן כי לאחר המשבר יוותרו כ-400 אלף איש מובטלים במשק, וכי אחד מכל חמישה עובדים המוצאים לחל"ת לא יחזור למקום עבודתו ערב המשבר. 

קראו עוד ב-ice
עוד עולה מהנתונים עולה כי בימי שיא המשבר עד כה, 17-19 למרץ, 350 אלף איש נרשמו כמובטלים בשירות התעסוקה, מתוכם 94% הוצאו לחל"ת (כ-330 אלף איש), 4% פוטרו (כ-14 אלף איש) ו-2% התפטרו.
ואולם, בשבוע האחרון מספר העובדים בחל"ת עמד על 85% בלבד בעוד שאחוז המפוטרים גדל ל-14%. ההסבר לכך, על פי מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, הוא מאחר שרבים מהנרשמים שהוצאו לחל"ת, הופכים בנקוף הימים למפוטרים. "אנו צפויים להמשיך לראות עלייה בשיעור המפוטרים בשבועות הקרובים - גם מפני שהגל הגדול של החל"תים עבר, אך גם מפני שחלק מהנרשמים שסווגו כחל"תים עלולים להפוך למפוטרים", הסביר.
נכון לפרסום הנתונים, שיעור המבוטלים הגיע ל-26%, לאחר שעמד בתחילת מרץ על 3.4%. בתוך כך, מספר המובטלים הכולל עומד כעת על 1.08 מיליון, מתוכם כ-920 אלף מובטלים חדשים מפרוץ המשבר. 
יחד עם זאת, ציין גראור כי "אנו ערוכים בשירות התעסוקה להפעלת תוכנית החירום שלנו לצמצום ממדי האבטלה, ובימים אלה אנו מגבשים את המשאבים הנדרשים לטובת ביצוע המשימה באופן המיטבי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה