השוק

עיצום כספי בסך מיליון שקל הוטל על אקסלנס נשואה

בין השנים 2011 עד 2014, פעלה אקסלנס כ"חבר בורסה", והעניקה שירותי רכישה ומכירה של ניירות ערך לחברת הפניקס חברה לביטוח בע"מ, כאשר החברה הודתה כי פעלה באופן לא חוקי כאשר ביצעה עסקאות מתואמות ללא סימונן בדרך שנקבעה בתקנון הבורסה

ארנולד נטייב | 
עוזי דנינו (צילום עודד קרני)
וועדת האכיפה ברשות ניירות ערך הודיעה היום (שני), כי במסגרת הסדר הוטל על חברת אקסלנס נשואה עיצום כספי בסך של מיליון שקל. כמו כן, החברה תנקוט בצעדים למניעת הישנות ההפרה על ידי עדכון נוהל "הגשת פקודה תואמת" שהיה קיים בחברה, וזאת, בתוך שלושה חודשים מיום אישור ההסדר. הדברים מגיעים ברקע הפרה מנהלית שביצעה החברה בין השנים 2011 עד 2014, שבהם ביצעה עסקאות מתואמות שלא סומנו ברשלנות.
ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום וחברי הרכב הוועדה עו"ד טל אבן זהב וד"ר מאיר סוקולר, אישרו אתמול את ההסדר שהוגש לוועדה בין רשות ניירות ערך מצד אחד לבין אקסלנס נשואה שרותי בורסה בע"מ.
חברת אקסלנס רשומה ''כחבר בורסה'' והיא בעלת רישיון לעסוק בשיווק השקעות. בתקופה הרלוונטית שהתרחשה בין אמצע פברואר 2011 ועד אפריל 2014, פעלה אקסלנס כ"חבר בורסה", והעניקה שירותי ברוקראז', רכישה ומכירה של ניירות ערך לחברת הפניקס חברה לביטוח בע"מ. שתי החברות הן "צדדים קשורים" על פי הגדרת המונח בחוק, בשל היותן חברות בנות המשורשרות לאותה חברת אם.
בלשון ההודעה נכתב כי "על פי הסדר האכיפה שנכרת בין הצדדים, הודתה החברה כי פעלה בתקופה הרלבנטית בניגוד להוראות ההפרה המנהלית של תרמית בניירות ערך ברשלנות, האוסרת על ביצוע עסקאות מתואמות בין סוחרי אקסלנס לבין עצמם ללא סימונן כמתואמות בדרך שנקבעה בתקנון הבורסה, וביצעה 3741 עסקאות מתואמות אשר לא סומנו כדין.  בגין התקופה הרלוונטית יוחסו לחברה שתי הפרות על חלק מן העסקאות המתואמות הנ"ל, לגבי השנים המאוחרות יותר 2012-2014, לאור הבדלים במידת הפיקוח והבקרה בתקופות השונות".
התיק נחקר כתיק פלילי על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר של הרשות. לאחר שקילת הראיות בפרקליטות נסגר התיק והועבר לבחינת רשות ניירות ערך באשר לאפשרות פתיחת תיק אכיפה מנהלי. התיק נוהל על ידי עו"ד עופרה רובינפלד הוך אשר יצגה את רשות ניירות ערך גם במשא ומתן לכריתת ההסדר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה